beberapa kali menerima email sedemikian..

Friday, July 11, 2008


Hamba sudah beberakali menerima email yang sama sebagaimana yang dilampirkan dibawah ini,
para pengantar menginginkan pendapat berkenaan dengan email tersebut dari si-penerima ini.

Walaupun salinan email yang sama tidaklah pula dianggap sebagai 'surat' berantai dan jika para pembaca memberi sedikit comment eloklah untuk kita kongsi pendapat bersama, demi mengoptimakan hasrat rakan rakan yang berkaitan.

Untuk hamba memberi sedikit pendapat mungkin dikeluaran akan datang, terimakasih terlebih dahulu.

Email nya:-

Assalamualaikum.

Pada mulanya saya berhajat nak memberi tajuk tulisan ini dgn tajuk " Mungkinkah Anuar akan membunuh Hadi ", tapi saya teringat akan tuntutan berbaik sangka seperti yg kita pelajari. Oleh itu saya ubah tajuknya seperti yang tetera diatas.

Dengan ringkasnya saya sampaikan apa yang bersarang dihati.

Kes pertama :-
Sdr sdr pernah membaca kesah perjuangan Tengku Chik Dawud Dibereueh, Kalau tak pernah baca pun tak apa. Kesimpulannya ia sebagai

pejuang islam tulin telah bergabung dengan pro islami ketika itu ( Sukarno) untuk menghalau penjajah Belanda. Belanda berjaya dihalau, Sukarno

menjadi Presiden, Tengku Chik Dawud mati ekoran siksaan rejmin Sukarno. Dengan kata ringkasnya, Musuh islam tumbang tapi yg bangkit bukan juga islam. Apakah sejarah ini tidak memberi apa apa pelajaran bagi kita?

Kes kedua :-
Sdr sdr pernah membaca kesah perjuangan Assyahid Sayid Qutb, Kolonel Jamal Abdul Nasir dibantu oleh ikhwan Muslimin menjatuhkan kerajaan Raja boneka diMesir .Sayid Qutb antara pengerak utama ikhwan muslimin di tawarkan jawatan menteri pelajaran yang mana sesuai dengan ilmunya.

Seperti yg kita ketahui, ia meletakkan jawatan apabila saranannya agar melaksanakan menurut tuntutan islam tidak diendahkan....Malangnya kita diakhir ini, bila dah ramai jadi ahli parlimen....nak demo pun kena buat dalam stadium, takut kena tangkap... Nanti tak leh masuk palimen, tak leh gaji ahli palimen.........

Akhirnya spt yg kita ketahui, Sayid Qutb syahid ditali gantung dipemerintahan Kolonel Jamal Nasir !. Musuh islam tumbang tapi yg bangkit bukan juga islam. Mungkin begitu juga sejarah desakan kemerdekaan negara kita.

Banyak lagi kes yg seumpama ini. Tidak menjadi kesalahan gerakan islam tulin bergabung tenaga dgn mana mana pihak,malah ianya sunnah! Terutama pula menjatuhkan musuh yang lebih rakus. Dizaman nabi sesudah jatuhnya jahiliah, ianya diganti dengan islam . Kenapa dewasa ini tidak begitu? Satu kajian perlu dibuat.

Oleh itu saya ingin menyampaikan apa yg asyik bermain diminda sejak keputusan PR yang lalu......... Mungkinkah PAS tertipu bagaikan Ikhwan,Tg chik dll?

Apakah gerakan islam perlu dipatuk ular berkali kali disatu lubang yang sama?

Ekoran insiden daripada protes minyak kali ini, Ia semakin menguatkan semangat saya untuk menulis.Trend masa kini bagai membenarkan andaian saya ini akan berlaku.

UMNO akan tumbang,masa sahaja yang menentukannya. Bagi saya kemungkinan untuk sistem islam mengantikannya amat tipis???. Sesuatu perlu kita lakukan bersama!

zar