Anwar Ibrahim akan bersumpah juga...

Tuesday, August 26, 2008



Sebagaimana yang diketahui umum, bulan sembilan ini adalah bulan puasa bagi masyarakat Islam, dan bulan lapan sebelum nya lebih dikenali sebagai bulan 'sesumpah', yang mana pelbagai peristiwa 'sumpah' telah di mertabatkan.

Saiful telah mempergunakan bulan ogos ini untuk 'mengangkat sumpah' yang mendakwa bekas majikannya Dato'Seri Anwar Ibrahim meliwatnya beberapa kali, pelbagai soalan yang timbul dalam peristiwa itu masih lagi di pertikaikan.

Di bulan ini juga bekas menteri besar Perak,Tajol Rosli terus mempopularkan diri dimusim pilhanraya dengan igauan sumpahnya, yang mengaku tidak ada kaitan langsung dalam kejadian penahanan dua exco Pakatan Rakyat Perak oleh BPR.

... dan antara sumpah yang 'top five' juga berlaku dibulan ogos ini, apatahlagi dengan menjelangnya hari pilihanraya kecil di Permatang Pauh 26 lalu yang mengaitkan tokoh pemimpin negara masakini Dato'Najib. Beliau bersumpah mengwarkan yang dirinya tidak mengenali samakasekali Altantuya iaitu model yg berasal dari Monggolia yang mati dibunuh dengan penggunaan bom berteknoloji tinggi C4.

Setiap tahun negara kita melahirkan para cerdikpandai dengan jumlah yg agak ramai dan juga masih terlalu ramai yg tak berapa cerdikpandai yg mana turut melaung laungkan dendangan para sesumpah kita.

Kini tiba pula giliran Anwar Ibrahim untuk bersumpah yg dijadualkan dalam waktu terdekat
yg akan dibuatnya di Kuala Lumpur. Sepanjang bulan julai dan ogos beliau dicabar untuk bersumpah.. dan sekarang beliau dengan sukarelanya akan bersumpah dengan mengangkat sumpah sebagai ahli parlimen.

Sama samalah kita ikuti,.. jalan keluar telah di rintis..