Datin Seri Wan Azizah gagal di Permatang Pauh

Tuesday, August 26, 2008


Sehingga berita ini ditulis, keputusan secara rasmi pilihanraya raya kecil di Permatang Pauh masih belum diketahui lagi. Siaran berita keputusan pilihanraya kecil ini agak berbeza di beberapa media utama antaranya termasuklah Bernama, Utusan Malyasia, Berita Harian, Malaysiakini, mStar, Harakahdaily, Klpost dan beberapa media lain lagi, oleh kerana keputusan secara rasmi masih lagi di tunggu secara am nya mejoriti yang di perolehi Anwar mengatasi para pencabar nya.

Dengan tak rasmi nya Harakahdaily menyiarkan mejoriti perolehan Anwar sebanyak lebih 17,000, Berita Harian sebanyak 12,912, Agendadaily 16,000 lebih, Malaysiakini lebih 15,000 dan sebentar tadi mStar menyiarkan keputusan rasmi nya yang Anwar memperolehi mejority 15,671. (sedang manaip lapuran ini, tiba tiba keluar keputusan rasmi, tak jadi nak edit).

Dalam pilihanraya umum lalu Wan Azizah berjaya memenangi kerusi Permatang Pauh ini dengan kelebihan mejoriti 13,888 mengatasi pencabarnya bekas Imam masjid negara, Firdaus.

Wan Azizah 'akur' dengan kekalahan mejoriti nya sebanyak 13,888 itu ditangan seorang calun yang dikelilingi pelbagai tekanan dan kontraversi dengan meraih mejoriti 15,671 yang juga adalah ayah kepada Adun Lembah Pantai saudari Nurul Izzah.

Cerita berkaitan bakal dilapurkan nanti.