"selama ini Raja Petra berapakali pergi solat jumaat?"

Wednesday, November 19, 2008

Photobucket

Akta keselamatan dalam negeri, ISA seringkali di pertahankan akan 'keagongannya' oleh pihak kerajaan kita selari dengan pendokong pendokong utama nya yg terus mendaulatkan akta itu, yang mana semakin bersemarak kebelakangan ini.

Para pembangkang terus memainkan peranan nya untuk menafikan kedudokan akta tersebut seiring dengan laungan laungan nya di parlimen mahupun memperjuangkan nya di jalan jalan raya. Itulah kekuatan pembangkang yang ada.

Baru baru ini, bersama wartawan mStar menteri di jabatan perdana menteri, Dato'Zahid Hamidi dengan lantangnya menyelar bekas tahanan ISA Raja Petra yg mempertikaikan prosedur ISA yg melarangnya menunaikan sembahyang jumaat. Pak menteri ini juga berkata "bukan nak menuduh, tapi sudah berapakali Raja Petra pergi bersembahyang jumaat selama ini?" beliau berkata demikian ekuran dari lapuran polis yg dibuat Raja Petra terhadap kem Kemunting kerana tidak membenarkan nya menunaikan sembahyang jumaat.

Zahid menegaskan "solat jumaat memang tak diizinkan pada tahanan ISA, jangan bagi alasan untuk mempertikaikan nya"

.. dan tambahnya lagi, sepatutnya penulis blog
Malaysia today itu tidak mencabar aspek agama Islam yg telah ditetapkan, kata nya.

Entahlah aspek dari sudut mana yg diambil dan jika 10 tahun di tahan akta ISA, bermakna 10 tahun tak sembahyang jumaat, Malaysia tanah air ku!

- matjejakrasul/mStar 19/11