"bila nak masuk Umno balik?" Ibrahim Ali tersenyum...

Saturday, December 6, 2008

Dihari terakhir sidang dewan rakyat berlangsung sehingga lewat malam khamis lalu, para ahli parlimen menunggu akhir sidang kerana rang undang undang perbekalan 2009 perlu diluluskan. PM sendiri turut berada di parlimen tika itu, sebagaimana yg di ketahui amat jarang sekali mejoriti ahli parlimen memenuhi sidang. Apabila hari terakhir ataupun untuk meluluskan rang undang undang barulah keadaan sedikit berubah.

Diwaktu rehat sebelah malam kalangan ahli parlimen sebuk meruangkan masa untuk menjamu selera masing masing dan pada hari itu Pak Lah bersama beberapa orang ahli yg lain juga berehat sambil mengalas perut dengan nasi lemak bungkus, Ahli parlimen Bebas Ibrahim Ali turut mencelah dan riuh dengan jenaka nya walau pun sebentar tadi berbahas bagai nak rak. Begitulah juga dengan ahli ahli pembangkang yg lain mereka tetap berbual mesra dengan wakil wakil kerajaan walau pun dalam dewan kalian sering menghentak meja.

Image Hosted by UploadHouse.com

Pak Lah sempat kata sambil bergurau dengan Ibrahim Ali, “bila nak masuk Umno balik?” Ibrahim tersenyum, dan sebelum beredar semula ke dewan beliau sempat bersalam dengan Pak Lah sambil berbisik sesuatu kepada PM kita, itulah yang menarik nya.

- ref/agendadaily