Rumah Dato'Shah Rukh Khan di Melaka - Dato' Ali Rustam

Friday, December 5, 2008

Esok sabtu 6/12 di jangkakan begitu meriah di negeri bersejarah kita, Melaka. Ketibaan pelakun terkenal Bollywood Dato'Shah Rukh Khan ekuran penganugerahan gelaran Darjah Mulia Seri Melaka (DMSM) yg membawa gelaran Dato' akan berlangsung di Dewan Seri Negeri, Air Keroh dijadualkan pada jam 10 pagi.

Dato SRK kita ni bakal di persalinkan dengan salinan baju Melayu bersongket yg bernilai Rm3000/= yang ditaja oleh Institute Seni Malaysia Melaka dan cara pemakaian nya ala P.Ramlee. Persalinan rasmi negeri digunakan untuk pertama kali pada tahun ini oleh Dato'SRK kata Pengarah Urusan Sovereign Wear Sdn Bhd yg bertindak sebagai penaja nya.

Dato' Mohd Ali Rustam yg mengesahkan perkembangan itu berkata, beliau akan memaklumkan kepada pelakun itu yg kerajaan negeri mempelawa pembelian kediaman mewah di negeri Hnag Tuah ini menerusi 'My 2nd Home Program'. Tambahnya sekiranya pelakun Bollywood itu tidak berminat, beliau akan di beri pilihan lain iaitu tawaran tapak perumahan di perkampongan Artis Malaysia Ala Hollywood, yg sedang dalam pembangunan di Melaka Indah.

Image Hosted by UploadHouse.com
suasana dalam rumah beliau di India

Mungkin jika Dato'Shah Rukh Khan berminat untuk membeli rumah di Melaka, adalah orang yg berluang berjiran dengan aktor itu. Mungkin juga hanya berjiran dengan rumahnya sahaja, sebab yg pasti pelakun itu amat sebuk dengan 'dunia' nya dan kehidupan tetap nya di India.

Melaka negeri ku - Sungai Rokan /08/editor