serangan'bogel' tak menjadi? hanya sidang akhbar

Friday, December 12, 2008

Image Hosted by UploadHouse.com

Hari ini 12/12/08 hari jumaat juga merupakan tarikh ‘kritikal’ bagi pengamal pengamal kewartawanan di negara tercinta ini, bersamaan juga dengan 14 zulhijah dan 11, 12 & 13 zulhijah merupakan hari tasyrik yg diharamkan berpuasa.. hari hari makan dan minum dengan mengingati Allah, itulah amalan amalan pengibadatan para hijjat ditanah suci.

.. dan dinegara kita pula pada tarikh 12 hb ini telah dijanjikan Presiden Reformis Ramlan Abu Bakar untuk mengadaakan perarakan ‘bogel’ dijalan raya. Ramlan sudah melafazkan untuk melancarkan perang ‘bogel’yg di istiharkannya kepada MB Selangor Dato’ Khalid Ibrahim. Perancangan nya untuk menyerang MB itu di majlis majlis yg dihadiri nya. Hal ini berikutan dengan permintaan nya agar MB Selangor itu mengkaji semula kadar sewaan Progran Perumahan Rakyat PPR yg mana beliau tetap memegang manifesto pilihanraya, Negara Kebajikan.

Bagi pihak Khalid Ibrahim pula mengatakan ia tidak gentar dengan ugutan itu dan menyatakan pekara itu sudah selesai dengan memberi kepada mereka yg berpendapatan bawah 1500.00 kebawah boleh membayar sewaan dengan kadar Rm 124.00 ia itu kadar lama.

Idea tuan Presiden Reformis ini juga banyak menerima pelbagai kontra dari masyarakat keliling, kerana cara atau gaya yg bakal ‘dipersembahkan’ itu tidak mengikut saluran yg sesuai untuk membuat bantahan.


Berita yg diterima, beliau hanya buat sidang akhbar dengan kehadiran 10 orang penyokong di gelanggang takraw depan sebuah runah di Sentul Utama bersama beberapa orang wartawan dan li[utan TV. Dalam sidang akhbar itu beliau turut menyentuh DSAI serta melebelkan Anwar sebagai jelmaan syaitan, munafik, hipokrit, penipu dan pendusta. (Malaysiakini)