Boikot disuruh, bila kita boikot kena tahan pula

Monday, January 12, 2009

Image Hosted by UploadHouse.com

Dalam kita ghairah melahirkan rasa tak puas hati dengan kekejaman Israel di Gaza, Palestin. Termasuk media media utama dan TV terus menghentam dengan keganasan itu, malah cukup banyak suara suara ini diterjemahkan didada dada akhbar, juga laman laman blog sejak mutakhir ini. Saban hari sejak kebelakangan ini kita semua dihujani dengan kempen memboikot barangan keluaran atau ada hubungkait dengan Israel dan kuncunya Amerika.

Sehingga ada pendapat agar PAS dan BN melaksanakan 'gencatan senjata' dalam acara kempen masing masing di PRK Terengganu yg mula rancak sekarang ini. Sekurang kurangnya memberi sedikit perhatian dengan sengsara yg dialami oleh umat Islam saudara kita di sana.

Apa yg dimuskilkan, kelmarin 21 orang ditahan Polis, didataran Merdeka berikutan dengan nyalaan lilin beramai ramai bagi menyuarakan hasrat bantahan terhadap kekejaman Israel menyerang rakyat Palestin di Gaza, sehingga setakat ini sudah hampir 700 orang sudah tekorban dalam siri serangan itu. Perhimpunan itu anjuran 'Gabungan Anti Perang' terhadap Palestin dan Sri Langka. Antara mereka yang ditahan ialah pemimpin Parti Sosialis Malaysia, Dr Nasir Hashim dan S Arutchelvan dan beberapa aktivis dari Suaram dan Jerit. Nasir juga merupakan wakil rakyat Kota Damansara.

Kita yg perihatin ini beriya ria membantah, group lain pula ditangkap, walhal perhimpunan yg aman untuk menunjukan kebencian dengan peristiwa itu. Inilah Malaysia negara ku, bukan negara kuku.

- si-pitung Damansara