Kehadiran Ramai Polis Semakin Mengelirukan Orang Ramai

Wednesday, January 14, 2009


Kuala Ibai, Kuala Terengganu - Kehadiran polis yang begitu ramai dalam kawasan pilihanraya kecil parlimen Kuala Terengganu menyebabkan menjadi sulit untuk mengenali samada seseorang itu adalah polis atau bukan polis.



Pengarah Jentera Pilihanraya PAS Terengganu, Dato’ Wan Abdul Mutalib Embong berkata demikian dalam sidang media harian di Markaz Besar Pilihanraya, Kuala Ibai dekat sini hari ini.

Menurutnya ada kenderaan yang berupa van dan bas yang telah memuatkan penumpang telah dberi iringan oleh polis dan dibawa kedalam kawasan pilihanraya.

“ada maklumat yang mengatakan ada bas atau van yang besar yang dimuatkan dengan orang, yang di iring (escort) oleh polis,

“siapa-siapa yang identiti didalamnya, kelihatannya orang-orang muda, kita lihat pergerakan-pergerakan ini hampir keseluruhan kawasan pilihanraya,”katanya mendedahkan maklumat yang beliau terima dari orang awam kepada pihak media.

Ulasan: agak dibimbang juga bertambahnya pengundi baru secara mendadak mahu pun pengundi2 muda berambut pendek - Tok Selampit Merah