"Kempen" Dato'Seri Hamid Albar di Terengganu

Wednesday, January 14, 2009

Image Hosted by UploadHouse.com

Datu’Seri Hamid Albar adalah antara tokoh kepimpinan negara kita yang agak semakin menyerlah kebelakangan ini, suara suara beliau sering juga berkumandang, tak kurang juga dengan kenyataan kenyataan nya yang agak kurang disenangi oleh beberapa pihak.

Dalam lapuran BERNAMA semalam 13hb, beliau berkata “Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu menggunakan kelebihan hubungan rapatnya dengan Amerika Syarikat (AS) untuk mempengaruhi kuasa besar itu mengarahkan Israel menghentikan serangan di Gaza” dan tambahnya Anwar pun ada pengaruh sebab diorang pun rapat dengan Amerika. Jadi mereka patut guna pengaruh, guna rakan-rakan Amerika, jadi sama-sama bertindak," katanya, selepas majlis pelancaran program Masyarakat Wanita Anti Dadah (Mawadah) peringkat kebangsaan di sini. (Terengganu).

Yang menjadi persoalannya, kenapa beliau sendiri agak menekan Anwar untuk berbuat begitu? walaupun pekara ini menjadi salah satu usha usha kita untuk menjernihkan suasana yang bergolak itu… dan bukanlah bermakna ia menjadi kesalahan, tetapi agak mendukacitakan yg mana sebelum ini Anwar menjadi tempat beliau dan kroni terus menghentam dan melanyak siap mengwar warkan yg Anwar itu kaki lewat. Anwar ini tak habis habis berangan dan Anwar ini cakap tak serupa bikin. Mengapa pula sekarang meminta Anwar menggunakan pengaruh untuk menasihati Amerika untuk meminta Israel menghentikan keganasan?

Yang lebih eloknya biarlah beliau sendiri atau pun PM yg bertemu Amerika untuk mengatasi pekara ini. Kerana ketua kerajaan sendiri atau pun kerajaan Malaysia yg berbuat begitu kerana ia adalah lebih rasmi dan bertanggung jawab. Tak dinafikan juga yg Anwar dengan secara tak langsung boleh juga untuk melaksanakan nya.

Kemana perginya pemimpin pemimpin kita? dimana Dato’Najib? dimana Pak Lah? dimana Hishamuddin dan kemana pula Datu’Nazri? bukankan ini antara pahlawan2 kita?

Kenapa nak disuruh si-Anwar pula, bukankah beliau ini peliwat? perasuah? pemecahbelah masyarakat, ajen yahudi dan dimanakah kewibawaan kita mengharapkan orang begini? kita kena jaga imej negara kita, salah satu negara yg disegani. Malaysia boleh.