menyuluh 'ketam' ketika orang sebuk mengira undi

Sunday, January 18, 2009

Image Hosted by UploadHouse.com
kemuculan model ini, 'catwalk' dimalam itu

TPM Dato'Seri Najib berkata dalam sidang selepas pengumuman keputusan piliharaya kecil Kuala Terengganu semalam, BN menerima keputusan yang dibuat oleh pengundi dan kita percaya pada demokrasi, kata nya yang juga menjadi pengarah pilihanraya kecil Parlimen Kuala Terengganu itu.



Tambahnya ia akan menjadi iktibar dan akan mengambil langkah langkah perlu untuk menjaga imej parti dan keyakinan rakyat serta yakin kesudahannya rakyat akan memberi sokongan pada Bn semula. Masih terlalu awal untuk menentukan punca kekalahan dan fakta yg menyebabkan kemorosotan nya dan kita akan tahu bila tiba masanya.

Suasana muram menyelubungi beberapa kepimpinan yg ada ketika sidang akhbar lebihkurang 15 minit itu, sebelum ketibaan Najib dalam sidang akhbar itu sudah tersebar berita di kalangan wartawan yang menunggu di situ sejak sebelum jam 8 malam lagi bahawa calon BN, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh tewas di tangan calon PAS. Sistem khidmat sms telefon bimbit masing masing asyik bergema dalam suasana agak muram itu.

Disatu pihak lagi suasana agak berbeza dari awal lagi, dan diluar sana penyokong2 PAS mula riuh apabila menerima pesanan sms di telefon masing2, sebelum itu selepas maghrib mereka agak suspen tertanya tanya. Ketika kalian selesai menunaikan solat maghrib, satu lagi fenomena menarik bersama agenda nya. Suasana gempita riuh diruang udara bandar Kuala Terengganu, helikopter Polis mula meredah malam yg lengkap dengan spotlight berkuasa tinggi. Memancar cahaya kebumi untuk menyuluh 'ketam' yang tak pasti, itulah antara agenda yamg tersembunyi atau pun seolah olah mereka turut meluah kegembiraan menyambut detik kemenangan di pihak pembangkang itu. Sedari waktu siang lagi asyik berlegar legar di udara dan dua buah lagi standby dihadapan balai yg mana kipas nya terus berpusing, itulah kecekapan pasukan polis kita dalam menghadapi sebarang kemungkinan.

Di siang tadi Kelompok kami juga merayau ke pusat mengundi yg lain untuk melihat suasana nya dan agak lama berada dipusat mengundi Sekolah Sultan Sulaiman dan mungkin penceritaannya akan disiar diwaktu lain dalam episod yang sama.

- kabuswangi