Asal ada kes, luar negerilah yang menjadi mangsa

Friday, February 20, 2009

Image Hosted by UploadHouse.com
Dikatakan 4 wheel drive inilah yang sering digunakan teman lelaki Elizbeth

Elizbeth Wong tetap berhasrat untuk melepaskan jawatan exco nya sejajar dengan perletakan jawatan Adun Bukit Lanjan yang membawa kepada pilihanraya kecil nanti. Beliau terus melahirkan kekecewaan nya berikutan kontraversi penyebaran gambar2 ketika beliau tidur dirumahnya, Petaling Jaya.



Dalam faks nya kepada media semalam, beliau mengucapkan terimakasih kepada pucuk pimpinan parti dan beliau kini berlepas ke luar negeri. Tidak pula dinyatakan ke negeri mana, tetapi percutiaan beliau itu di jangkakan ke negera negara Asia juga. Mengapa Eli beriya iya benar untuk melepaskan jawatan? Kalau gambar beliau itu dirakam ketika sedang tidur atau tanpa disedari, buat apa perlu bimbang? dan kenapa pula teman lelaki yang disyaki itu, menghilangkan diri ke luar negara?

Banyak juga timbul pelbagai persoalan sekarang. TGNA turut membuat ulasannya dan Tun Mahathir juga berkata yang kes Elizbeth ini adalah berbau politik. “Ini tidak bagus kerana amat mudah untuk mengambil gambar dan merosakkan reputasi seseorang individu,” katanya kepada The Star selepas memberi ceramah tentang Malaysia At The Crossroad di Unversiti Cambridge semalam.

Kejadian kejadian “terlampau” ini sememangnya mempunyai motif “hardcore” bagi pihak pihak tertentu, sama ada untuk proses perniagaan, untuk menjatuhkan reputasi ahli ahli politik, untuk menghukum atau pun ‘merampas’ pemerintahan kelompok tertentu. Sudah terlalu banyak gambaran yang ada. Kita masih tidak lupa apa itu kes pelakun Wan Norazlin, siapa sudah melupai kes menteri kesihatan Chua Soi Lek? Itu belum lagi di perincikan kes kes yang lain, Mohammad Taib, Rahim Tambi Chik atau pun kes Jamaludin Jarjis yang terkenal dengan peristiwa raba raba.

Asal berlaku kes kes begitu “luar negeri” lah menjadi mangsa untuk pergi bercuti menenangkan fikiran. Kalau dalam negeri tidak boleh menenangkan fikaran kenapa pula habis bercuti kembali semula ke nagara ini, bermakna fikiran sudah menjadi tenang..
negara kita sendiri tak kurang juga tempat tempat yang membuat "jiwa" menjadi tenang, atau dalam ertikata yang lain "makanlah buah buahan tempatan".

Wan Norazlin dikatakan menghilang ke luar negeri dan kembali semula ke negara ini. Begitu juga dengan kes reformasi 98, Rahim Ghous berlepas ke Indonesia dan Ezam Mohd Nor juga ke Indonesia dalam kes ‘lompatan’ nya. Tak kurang juga dengan Jamalaudin Jarjis dalam kes raba raba sehinggakan pihak polis ternanti nanti kepulangan nya untuk mengambil keterangan dan senyap begitu saja. Sebenar nya banyak lagi fail fail yang serupa, tak perlulah nak diceritakan disini, terutama dalam bab politik dan sosial. Negara kita sudah maju..

Sama samalah kita tunggu apa kesah setelah habis percutian itu nanti.

- Rompin 09