MTD, JKKK & wakil Istana beri kerjasama pada sahabat ini

Tuesday, February 10, 2009

Kampong Chendur Pahang dan Kampong Geliga Kemaman adalah persempadanan antara negeri Pahang dan Terengganu, Kg.Chendur dibawah DUN Beserah manakala Kg.Geliga pula dibawah DUN Chukai. Pada 28hb januari lalu sebuah rumah pasangan aktivis, En.Rahmat bersama isterinya Aslina telah terbakar hangus. Semasa kejadian hanya anak nya seorang yang berada dirumah dan tanpa menyedari api mula marak dari sebuah bilik yang lain. Kedua ibubapa nya tiada dirumah kerana ke pekan Chukai membeli peralatan sekolah, lebihkurang jam 4.30 petang.

Image Hosted by UploadHouse.com
En.Rahmat



Rumah tersebut berada di kg.Kubang Ikan Chendur didalam DUN Beserah dan kedua pasangan itu bergiat aktif sebagai aktivis PAS di DUN Chukai. Isterinya Puan Aslina bertugas sebagai pengajar di Madrasah Darul Taqwa Kemaman dan En.Rahmat sebagai pengawal di Pelabuhan Kemaman, semalam 8hb febuari satu gotong royong membina semula rumah En.Rahmat telah di inisiatifkan oleh sukarelawan PAS dari DUN Chukai dan para sukarelawan dari DUN Beserah.

Agak ramai yang datang membantu, lebihkurang 150 orang termasuk pegawai JKM Daerah Kuantan, JKKK Kg.Kubang Ikan Chendur dan pengerusi MTD Chukai, En.Hanafiah Mat sama sama menyising lengan baju di majlis gotongroyong itu. En.Rahmat yang ditemui, berkata hari ini sangat gembira kerana dapat mendirikan semula sebuah rumah baru menggantikan rumah lama nya yang ranap dengan begitu cepat, lebihkurang dua minggu dan beliau menambah turut mengucapkan berbanyak terimakasih kepada dana yg disumbangkan sebanyak 28,000 ringgit dari rakan dan orang2 yang tak dikenali nya.

Isteri nya Puan Aslina turut mengucapkan terimakasih kepada Tengku Iskandar yang mewakili istana Pahang yang memberi sumbangan sebanyak 8,000 ringgit, manakala En. Sulaiman Mohd Saad pegawai JKM Kuantan berkata, kedatangan nya adalah untuk khidmad nasihat dari jabatan nya dan pengerusi JKKK Hj.Husin Osman mengucapkan terimakasih kepada sukarelawan PAS dari Chukai dan Beserah yang datang membantu anak qariah nya di kg.Kubang Ikan itu.

Image Hosted by UploadHouse.com
Dari kiri: Hj.Husen JKKK, Hanafiah MTD Chukai dan pegawai Khidmat Masyarakat Beserah

Sahabat saya ini adalah seorang yang sederhana, sesekali terfikir juga dengan kemalangan itu, yang begitu cepat beliau menerima bantuan dari beberapa penjuru dan disini PAS, UMNO, JKM dan pihak Istana turut memberi kerjasama yang baik.

- em-Jr/ref.buletin online