forumer tko & blogers di majlis Ir.Nizar Jamaludin

Thursday, August 6, 2009

Gambar: terserempak forumer tko

5hb ogos lalu saya berpeluang untuk menghadirkan diri di majlis makan malam bersama Mohd Nizar Jamaludin yang juga merupakan ahli Parlimen Bukit Gantang Perak.

Majlis itu di bawah anjuran Pas Kawasan Chukai Kemaman dan bertempat di Restoren Sri Kalongan Bukit Kuang bersempena kutipan dana pilihanraya ke 13. Selepas jam 9.00 malam para tetamu terus membanjiri dewan makan, kedatangan para jemputan semakin ramai selepas selesainya majlis nisfu saaban dimalam itu. Dimalam itu juga pihak penganjur mengadakan majlis ini semoga beroleh keberkatan dari maha pencipta nya, insya Allah.

Ketibaan Ir.Nizar Jamaludin ke majlis itu di sambut meriah oleh pimpinan Pas kawasan Chukai dan para tetamu yang lain. Beliau tiba dalam perjalanan dari Kuala Terengganu, setelah melawat keruntuhan Stadium Sultan Mizan I sebelah siang nya.




Majlis dimulakan dengan persembahan nasyid kumpulan dari Kuantan, dan diteruskan dengan jamuan makan malam. Makanan yang disajikan berkonsepkan ‘masakan Thailand’ yang tidak dapat di nafikan akan ke enakannya.

Tetamu dari pelbagai peringkat yang memenuhi dewan makan dan dibawah kanopi tambahan di sediakan juga dengan empat biji TV besar dan satu screen pemancar bagi memudahkan pihak penganjur menyampaikan maklumat dan ucapan dari pimpinan setempat mahu pun Mohd Nizar sendiri. Sekumpulan hadirin dari bangsa Cina turut berada di majlis itu.
Ir.Nizar dalam ucapannya turut menyentuh beberapa ‘insiden’ politik semasa termasuklan perkembangan berita kematian Tan Beng Hock, kerajaan perpaduan, peristiwa beliau memegang lilin dan beberapa isu yang memeritkan sesetengah pihak. Ucapanya cukup lantang dan bernas di selang seli dengan ucapan dalam bahasa mandarin dan nyanyian ‘lagu bulan’ dalam bahasa china. Para hadhirin cukup terhibur dengan gelagatnya pada malam itu.

Saya sendiri tidak duduk diam pada malam itu, dan masa banyak dihabiskan di dewan utama tempat para pimpinan menyampaikan ucapan. Entahlah mungkin ‘buat buat sebuk’ agak nya. Disamping itu juga berkesempatan berbual bual dengan ‘press’ yang menjalankan tugas masing masing. Turut ditemui juga beberapa orang ahli ahli Tko atau Tranungkite Online serta wartawan Buletinonline. Diatas sebab sebab tertentu wa tak dapat nak ceritakan dengan lebih lanjut geng forumer Tko termasuk se orang daeri moderator nya.

Setelah tamat ucapan dari Ir.Nizar Jamaludin, saya bergegas ke luar dewan untuk bertemu sahabat sahabat yang datag bersama tadi, sambil berbual sebentar saya dikejutkan dengan satu teguran dari belakang. Setelah berpaling ke arahnya, beliau bertanya ‘awak dari blog mana’ hei.. sapa yang tak ketaq lutuit, kita duk lihat depa tu, semacam… dressing tak sama dengan tetamu lain. Seluar panjang hitam, kemeja pun hitam, kalau tak silap bajunya pun masuk kedalam dan berambut pendek serta berkumis nipis.

Apa ni SB ka? Setelah depa memperkenalkan diri, barulah ‘suasana’ tenang semula. Rupa rupa nya beliau ini adalah rakan kepada Al Banjari, Penarikbeca, Rabuan Pit dan beberapa pemblog politik hardcore..rakan online lah tuu..
Beliau ini ‘cencurut’ dari http://cipantapirtenuk.blogspot.com/

Maap bro, kerna wa agak serius malam itu, suspend jugak beb..

Kutipan dana pada malam itu berjaya di kumpul sebanyak 22,000 ringgit, tapi wa kurang senang dengan gaya penyerahan kutipan itu. Gaya yang terbawa bawa dengan dengan ‘konvensional style’ yg di amalkan oleh satu puak lagi. Menyerahkan ‘cek berukuran plywood’ dan tertunggu cameraman mengambil gambar. Secara peribadi wa kurang bersetuju dengan cara begini, bimbang timbul fitnah dan menampakan ‘riak’ walaupun ikhlas. Se eloknya tangan kiri tidak mengetahui itu adalah pemberian dari tangan kanan.

Hampir jam 12.00 malam majlis pun bersurai. – susunan mengejarcahaya.