Nik Aziz Arah Menantunya Letak Jawatan - Kickdefella

Wednesday, November 18, 2009

Bloger kontroversi, Kickdefella@Syed Azidi Syed Abdul Aziz hari ini mendakwa bahawa Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat telah mengarahkan menantunya, supaya melepaskan jawatan sebagai ketua pegawai eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

 
Kickdefella membuat dakwaan itu dalam tampalan terbaru di laman blognya hari ini.

Menurut Syed Azidi, arahan tersebut dikeluarkan Nik Aziz sendiri semalam (Selasa).

Bagaimanapun, Syed Azidi mendakwa, menantu Nik Aziz itu, Abdul Ariffahmi Abdul Rahman enggan melepaskan jawatannya dan kini berada di Kuala Lumpur. Syed Azidi mendakwa Nik Aziz membuat keputusan tersebut setelah menilai satu laporan yang disedikan oleh pegawai-pegawai tinggi kerajaan negeri dan juga pemimpin PAS Negeri dan juga Pusat.

“Saya percaya akhirnya Abdul Ariffahmi, akan bersikap rasional dan menerima nasihat menteri besar," kata Syed Azidi dalam laman blognya itu.

Syed Azidi telah mencetuskan kontroversi selepas Abdul Ariffahmi menamatkan perkhidmatannya di PMBK sebagai pegawai perhubungan korporat pada 10 November lalu.

Sehari selepas beliau dipecat, bloger yang dikenali sebagai penyokong kuat Nik Aziz dan juga PAS itu telah mengadakan sidang akhbar untuk mengumumkan pemecatannya dan juga mengancam akan mendedahkan segala penyelewengan dan juga salahguna kuasa di PMBK.
- Oleh SYED AZHAR