Problem betul minah sorang ni, ya?

Friday, December 18, 2009


Hari tu Mahkamah Tinggi bagi arahan kandang lembu kena tutup pukul 5.00 p.m. Alih-alih hari ini, Mahkamah Rayuan terbalikkan pulak keputusan yang sudah dibuat oleh Mahkamah Tinggi. Nampaknya… kandang lembu akan dibuka semula 24 jam sehari.


Ok… maknanya sekarang banyak ler masa mereka boleh buat kerja. Orang nak buat laporan boleh bila-bila masa…. nak soal siasat orang boleh bila-bila masa. Aha… yang ini bahaya sikit. Takut jadi macam cerita Teoh Beng Hock, sampai sekarang kematiannya belum selesai lagi. Kesian kawan tu… sampai dua kali mayat dia kena bedah siasat. Sekali, sebelum dikebumikan. Kemudian kena gali semula untuk dibedah siasat buat kali kedua. Ini semua gara-gara soal siasat malam-malam buta ler!!

Tapi, tak apa…. oleh sebab mereka dah ada banyak masa semula, apa kata kita bagi desakan pada mereka supaya siasat kaitan Najib, Nazim dan Rosmah segera, dalam kes pembunuhan Altantunya seperti yang didedah oleh si Bala. Lagi satu… kes yang baru didedahkan oleh hero kita, si Tian Chua, tentang penghantaran wang RM600 juta ke Dubai, melalui khidmat money changer yang sudah banyak kali buat kerja celaka.

Fuuulllaaamak….RM600 juta. Banyak duit tu. Raya sakan ler Rosmah di Dubai. Tentu shopping giler-giler. Pelik ya?? Duit sapa agaknya. Duit dia ke atau duit orang ’sedekah’, saja-saja untuk dia bersuka-ria dan berbelanja di sana?? Baiknya manusia…. ’sedekah’kan duit sebanyak itu. Mengapa sedekah pada orang yang berada?? Sedekah ler pada yang kurang berada dan miskin. Eh… eh.. entah-entah ’sedekah’ ada makna kot??

Tian Chua kata… dia ada bukti kukuh. Oleh itu, SPRM yang sudah boleh buka kandang bila-bila masa, silakanlah buat siasatan. Duit RM600 juta itu datang dari mana?? Kenapa hantar duit tu cara tak sah. Apa yang nak disorok-sorokkan? Selalunya, kalau buat kerja yang menyalahi undang-undang, yang sorok-sorok. Kalau tak salah, apa nak disorokkan, betul tak?? Sekarang orang dah hebohkan. Padan muka!!

Lantaran itu… SPRM, siasat jangan tak siasat. Siasat cepat-cepat. Satu lagi pesanan. Siasat orang yang didedah buat salah…. Jangan pulak siasat orang yang mendedahkan itu, boleh paham duhai SPRM?

-A Mum Of Three Mohd/pemudasarawak