Agama suku Hiburan suku macam Amno pulak..

Wednesday, March 31, 2010



Artis Indonesia Dewi Perssik selalu mengatakan yang dirinya tidak akan melakukan perbuatan yang di luar batasan agama. Dalam kenyataannya, hingga kini dirinya masih menerima tawaran untuk berlakun walau pun dalam adengan adengan yang agak berani.

READ MORE - Agama suku Hiburan suku macam Amno pulak..

Timbalan dijemput, Presiden dihalang, apa cerita?

Tuesday, March 30, 2010


Pemimpin DAP Lim Kit Siang bersama AP Kota Kinabalu Dr.Hew Cheu, MP Segambut Lim Lip Eng dan beberapa orang lagi tidak dibenarkan untuk melawat Pangkalan Tentera Laut Malaysia di Sepanggar Sabah baru baru ini.

READ MORE - Timbalan dijemput, Presiden dihalang, apa cerita?

Silap langkah, tragedi Natrah akan berulang



Tragedi Natrah atau Rusuhan Maria Hertogh yang berlaku di Singapura pada 12 Disember 1950 mungkin akan berulang di Sabah jika tidak ditangani dengan baik oleh Mahkamah Kanak-Kanak Lahad Datu sekiranya Fansyarina Abdullah @ Nana diserahkan kepada keluarga neneknya yang beragama Kristian.

READ MORE - Silap langkah, tragedi Natrah akan berulang

Amber Chia Berkahwin Secara Rahsia

Sunday, March 28, 2010


Supermodel Amber Chia telah berkahwin di sebuah tempat peranginan eksotik di pulau Bali minggu lalu.

READ MORE - Amber Chia Berkahwin Secara Rahsia

Lim Guan Eng pula jadi mangsa di Melaka, karikatur

gambar ini tiada kaitan, contoh oleh pencacai.

Satu perbuatan yang tidak baik sudah mula menular ke Melaka, ekuran dari perbuatan biadap dari penulis akhbar di Sweden. Ianya dengan cepat menjadi satu ikutan bagi rakyat Negara ini.

READ MORE - Lim Guan Eng pula jadi mangsa di Melaka, karikatur

Drama Songsang Di Parlimen

Friday, March 26, 2010


FENOMENA politik hari ini semakin melucukan dengan pengakuan terbaru 'dramatis' Zulkifli Nordin yang mendakwa kononnya telah melakukan suatu dosa dengan bersubahat akan sesuatu perkara yang melibatkan Perdana Menteri dan isterinya.

READ MORE - Drama Songsang Di Parlimen

Guan Eng sahut cabaran Zahid untuk menyelam


Ketua Menteri Pulau Pinang, YAB Lim Guan Eng menyahut cabaran Menteri Pertahanan Datuk Ahmad Zahid Hamidi dan menyatakan persetujuan untuk bersama-sama Zahid menaiki kapal selam milik ngkatan Tentera Laut Malaysia.

READ MORE - Guan Eng sahut cabaran Zahid untuk menyelam

Siapa yang kartun sekarang?

Tuesday, March 23, 2010

“Siapa dia hendak bercakap mengenai perlembagaan, adakah dia arif mengenai perlembagaan, kalau sekadar menuduh orang tu kartun, orang ni kartun, baik tidak payahlah,” kata bekas Speaker Dewan Undangan Negeri V Sivakumar.

READ MORE - Siapa yang kartun sekarang?

siapa sebenarnya Zahrain, KDN perlu siasat

Monday, March 22, 2010


Siasatan terhadap Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim perlu diperluas, bukan sahaja membabitkan kenyataan beliau pada sidang Dewan Rakyat tempoh hari, tetapi mencakupi keperibadiannya sebagai bekas ahli Parti Keadilan Rakyat.

READ MORE - siapa sebenarnya Zahrain, KDN perlu siasat

Surat Mahathir kepada PM Israel

Sunday, March 21, 2010


Hari ni hendak di kongsikan kepada semua pembaca tentang satu surat bertarikh 16 Ogos 1999 oleh bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Mahathir kepada Perdana Menteri Israel Pada Ketika itu Ehud Barak. Sebelum ini kita dah lihat bagaimana Najib bersetongkol dengan Yahudi, rujuk sini Bukti Najib bersetongkol dengan Yahudi, Namun surat ini membuktikan hubungan Kerajaan dengan Israel sudah terjalin semenjak zaman Mahathir lagi. Klik tajuk untuk teks selanjutnya.

READ MORE - Surat Mahathir kepada PM Israel

Kongres Mahasiswa Nasional di rasmikan YB Nurul Izzah

Friday, March 19, 2010



Kongres Gerakan Mahasiswa Nasional 2010 yang bakal dirasmikan pada 20 march nanti, telah pun bertukar lokasi nya ke Dewan Centrum Setiawangsa Jalan Setiawangsa 13 Taman Seiawangsa, , 54200 KUALA LUMPUR, berhampiran Sekolah Kebangsaan Setiawangsa & Medan Selera Taman Setiawangsa.

READ MORE - Kongres Mahasiswa Nasional di rasmikan YB Nurul Izzah

Hapuskan ‘syaitan besar’ di Perak

Thursday, March 18, 2010


Ketua Cabang Ipoh Barat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Fauzi Muda mendesak Ketua Umum, Datuk Seri Anwar Ibrahim segera melakukan reformasi dalaman khususnya bagi PKR negeri Perak.

READ MORE - Hapuskan ‘syaitan besar’ di Perak

Yahudi tetap menjadi pilihan ku

Wednesday, March 17, 2010


Keterbukaan kerajaan kita semakin terserlah. Begitu juga dengan keupayaan 1Malaysia untuk melakarkan kemajuan Negara kita dipersada maya ini. Sayang seribu kali sayang lakaran yang di bina lebih condong untuk mempertabatkan kaum Yahudi laknatullah. Namun itulah hakikat wacana pimpinan negara kita yang terlalu mengutamakan ‘rakyat’.

READ MORE - Yahudi tetap menjadi pilihan ku

Ayah Pin muncul melalui laman Facebook

Monday, March 15, 2010


Ketua kumpulan ajaran sesat ‘kerajaan langit’, Ayah Pin yang menyepi diri sejak sekian lama, kini muncul kembali cuba menyebarkan ajarannya dengan kaedah lebih canggih menggunakan laman sosial Facebook.

READ MORE - Ayah Pin muncul melalui laman Facebook

Siri Lawak Bodoh Musim Ini

Sunday, March 14, 2010


7 march lalu maka berakhirlah program Raja Lawak musim ke 4 yang dijayakan oleh saluran TV Astro, dan juara musim ini dipegang oleh kumpulan lawak Kecik dari Sabah.

Semalam 13 march pula satu lagi acara ‘Lawak’ yang boleh dikategorikan slot lawak bodoh telah dijayakan pula oleh Ahli Parlimen Jerlun Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir. Sebagaimana dalam lapuran sinarharian edisi Kedah, dibawah tajuk “UMNO tegak syiar Islam, martabat bangsa, maju Negara”.

READ MORE - Siri Lawak Bodoh Musim Ini

Penulis 'upahan' ini bukan asing bagi saya

Thursday, March 11, 2010



Membaca komentar Noor Diana sebagai reaksi beliau ke atas penulisan. Ruslan Kassim yang tersiar dalam akhbar Utusan Malaysia, mengundang saya untuk turut sama terlibat melontarkan sedikit pandangan atas tajuk yang dibahaskan.

READ MORE - Penulis 'upahan' ini bukan asing bagi saya

Jejak Keturunan Nik Aziz Seluruh Negara juga Salasilah Raja Jembal Kelantan (PKRJK)

Wednesday, March 10, 2010


Pertubuhan Kerabat Raja Jembal Kelantan (PKRJK) sedang menjejaki anggota kerabatnya di seluruh negara khususnya yang telah berhijrah akibat peristiwa angin kencang pada 1880.

READ MORE - Jejak Keturunan Nik Aziz Seluruh Negara juga Salasilah Raja Jembal Kelantan (PKRJK)

Menjawab tomahan Penulis upahan Umno

Monday, March 8, 2010


TERPANGGIL saya untuk ‘menjeling’ tulisan penulis upahan ringgit, Ruslan Kassim yang disiarkan di Utusan Malaysia @ agen utama UMNO/BN. Begitu konfiden beliau menyenaraikan satu persatu sinopsis dalam perjalanan politik Pakatan Rakyat. Jadi, ini tidak adil, ini serupa berat sebelah kalau tidak dijawab. Maka untuk ‘menyama-tarafkan’ situasi, maka saya juga ingin merencanakan sinopsis perjalanan politik UMNO/BN yang menjadi ‘pujaan hati’ Ruslan Kassim itu.

READ MORE - Menjawab tomahan Penulis upahan Umno

Dua pihak gembira? & tindakan bijak dalam kes ini kata Noordiyana

Sunday, March 7, 2010



Setelah sekian lama kita mengikuti perkembangan kerenah YB kita ini, sekarang jawaban pasti telah diketahui. Walaupun diberi sedikit masa untuk dibuat rayuan, namun difahamkan yang beliau ini tidak akan membuat rayuan.

Orang yang amat gembira dengan keputusan ini adalah geng geng BN, kerana pada pandangan mereka hal ini merupakan titiktolak masaalah 'porakperanda' nya yang dihadapi PR.

READ MORE - Dua pihak gembira? & tindakan bijak dalam kes ini kata Noordiyana

Bot Polis Marin kita 'kalah' di Pantai Barat Sabah

Saturday, March 6, 2010


Polis Marin Malaysia sukar menangani jenayah penyeludupan di kawasan perairan Pantai Barat Sabah kerana kaedah pengangkutan yang digunakan penjenayah lebih laju berbanding dengan bot milik pasukan keselamatan itu sendiri. Kemajuan teknoloji kepantasan bot bot yang digunakan penjenayah itu mengatasi dengan apa yang digunakan oleh pasukan keselamatan kita.

READ MORE - Bot Polis Marin kita 'kalah' di Pantai Barat Sabah

Lompat tak kena tempat, setiakah kita?

Friday, March 5, 2010

Penyokong penyokong PKR dan Pakatan Rakyat telah di sarankan oleh setiap barisan kepimpinan utama Negeri dan Pusat di setiap kali perjumpaan atau ceramah untuk mengutamakan perpaduan dan persefahaman sesama sendiri.

READ MORE - Lompat tak kena tempat, setiakah kita?

Reezal Merican dicabar Amizudin di Kepala Batas

Thursday, March 4, 2010


Pendedahan kepincangan cara pentadbiran Ketua Menteri, Lim Guan Eng oleh Ketua Penerangan Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican baru-baru ini menjadikannya semakin panas dan mendapat maklum balas segera daripada pelbagai pihak.

READ MORE - Reezal Merican dicabar Amizudin di Kepala Batas

Pimpinan yang celupar beri laluan mudah pada lawan

Wednesday, March 3, 2010


Saya sendiri tidak begitu memastikan apakah reality ini merupakan timbangcara sebenar dari ucapan seorang wakil rakyat yang berlandaskan natijah ke Islaman nya. Adakah juga ini hanya kotakkatik dari mainan pihak pihak tertentu seadanya.

READ MORE - Pimpinan yang celupar beri laluan mudah pada lawan

Ibu kesal silap pilih kawan

Tuesday, March 2, 2010


Ibu kanak-kanak yang menjadi mangsa dera teman lelakinya, Cik Nurhanim Aziz, 25 tahun, menyuarakan rasa amat kesalnya berkawan dengan lelaki yang disifatkannya kejam dan tidak berperikemanusiaan sehingga menyebabkan kematian anaknya, Syafia Humairah Sahari, 3 tahun, Jumaat lalu.

READ MORE - Ibu kesal silap pilih kawan

Persekutuan pakar sabotaj kerajaan negeri ?

Monday, March 1, 2010

tak kesah campur gaul, janji kita berarak..gaya amno

Sesetengah pihak itu cukup positif dengan peranan yang digembar gemburkan, seolah olah sambutan maulidur rasul semacam menjadi satu kewajipan kepada penganut penganut Islam.Mesti dilakukan konon nya.Tidak hidup syiar Islam kalau tiada perarakan ini, itulah dakyah nya.

READ MORE - Persekutuan pakar sabotaj kerajaan negeri ?