Amber Chia Berkahwin Secara Rahsia

Sunday, March 28, 2010


Supermodel Amber Chia telah berkahwin di sebuah tempat peranginan eksotik di pulau Bali minggu lalu.


The Daily Chilli mengetahui berita itu daripada kenalan rapatnya bahawa gadis terkenal berusia 28 tahun melafazkan "saya rela" kepada kawan lama yang juga teman lelakinya.

Tidak, jejaka bertuah itu bukanlah ahli perniagaan yang digembar-gemburkan keluar dengan Amber. Ataupun pemilik bank Tan Sri yang dikhabarkan melihatnya.

"Amber percaya kepada cinta sejati," menurut sumber itu. "Dia tidak percaya wang ringgit dapat membeli perasaan cintanya. Lelaki ini, seorang ahli perniagaan biasa sangat baik dan sangat menyintai Amber.

"Mereka telah saling mengenali untuk suatu tempoh masa yang lama. Dia sangat pemalu."

"Ia adalah perkahwinan di tepi pantai yang sangat romantik," dedah sumber tersebut yang memberitahu The Daily Chilli dengan bersyaratkan merahsiakan identitinya.


Antara kawan selebriti paling dipercayai Amber yang diterbangkan ke Bali untuk menyaksikan perkahwinan persendirian termasuk personaliti televisyen Daphne Iking, pemain violin Dennis Lau dan guru pentas peragaan, Benjamin Toong.

Upacara Timur-bertemu-Barat itu disaksikan ahli keluarga terdekat daripada kedua-dua pihak. Mereka diterbangkan ke pulau penuh mistik itu dengan semua perbelanjaan ditanggung pasangan bermurah hati itu.

Difahamkan kawan Amber yang juga pereka fesyen terkemuka, Alvin Taya dan Keith Kee telah mereka bentuk gaun perkahwinannya yang berwarna putih serta merah jambu.

Ketika dihubungi menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS), Amber yang balik ke Malaysia dan akan terbang ke luar negara untuk berbulan madu di satu lokasi yang dirahsiakan hanya berkata: "Minta maaf sayang... Jangan bimbang... kita akan berbulan apabila saya balik daripada berbulan madu."

Pasukan pegawai seranta Amber dari Orchan Consulting Asia yang enggan memberikan komen, dijangka mengeluarkan kenyataan media tidak lama lagi.

Sementara itu, wartawan StarMetro, Choong Mek Zhin cuba mendapatkan komen Amber ketika pelancaran Bread Basket di The Sphere di Bangsar South petang ini tetapi tidak berjaya kerana dia dikawal ketat oleh pengawal peribadi.

-Oleh NOORSILA ABD MAJID