Kongres Mahasiswa Nasional di rasmikan YB Nurul Izzah

Friday, March 19, 2010



Kongres Gerakan Mahasiswa Nasional 2010 yang bakal dirasmikan pada 20 march nanti, telah pun bertukar lokasi nya ke Dewan Centrum Setiawangsa Jalan Setiawangsa 13 Taman Seiawangsa, , 54200 KUALA LUMPUR, berhampiran Sekolah Kebangsaan Setiawangsa & Medan Selera Taman Setiawangsa.


SMM atau Solidariti Mahasiswa Malaysia selaku pengajur telah memindahkan lokasi perasmian kongres ini yang dijadualkan akan berlangsung di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCAH) berikutan beberapa sebab yang tak dapat dielakan.

Dengan bertemakan “Menjana Gerakan Baru Mahasiswa”, kongres ini bertujuan menyusun semula struktur gerakan mahasiswa di peringkat nasional serta menyusun semula agenda perjuangan mahasiswa.

Kongres ini juga adalah medan pertemuan seluruh aktivis mahasiswa yang terselerak diseluruh negara untuk disatukan dalam usaha membangunkan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) sebagai sebuah gerakan mahasiswa yang kritikal dan progresif.

Majlis ini dijangkakan akan melibatkan hampir 1500 orang aktivis mahasiswa daripada seluruh negara termasuk daripada Sabah dan Sarawak.

Sehingga berita ini ditulis, kami menerima makluman congress itu akan di rasmikan oleh Ahli Parlimen Lembah Pantai, YB Nurul Izzah Anwar.


Kami turut merasa gembira sekurang kurang nya tokoh muda itu turut dihormati selaku Yang Berhormat Lembah Pantai, yang sebelum ini banyak dipinggirkan oleh kerajaan yang ada.

- m/cahaya