Tidak sukar jatuhkan PM ...

Monday, May 3, 2010


Timbalan Pesuruhjaya Pas II, Datuk Husam Musa menempelak blogger, Kickdefella yang mendedahkan dirinya menerima RM4 juta...


untuk menjalankan operasi gerak saraf bagi memburukkan kepimpinan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Beliau yang juga Exco Kerajaan Negeri Kelantan turut mempersoalkan motif sebuah akhbar tempatan yang membesarkan tulisan blogger tersebut.

“Kalau ada seorang blogger yang hebat dan kita ada RM4 juta, kita sudah boleh jatuhkan seorang Perdana Menteri, nampaknya kerja menjatuhkan PM tidaklah begitu sukar.

“Sesetengah orang mungkin kata RM4 juta terlalu mahal dan sesetengah pula akan kata murah, kalau dengan RM4 juta PM boleh jatuh, ia cukup murah,” katanya ketika dipetik dalam blognya semalam.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Kickdefella atau nama sebenarnya Syed Azidi Syed Abdul Aziz yang mengakui menerima peruntukkan sebanyak RM4 juta untuk melakukan operasi gerak saraf bagi mempermudah Pas menewaskan Barisan Nasional (BN) di Kelantan.

Husam berkata, jika benar kenyataan yang dikeluarkan oleh blogger tersebut, maka tidak susah untuk menjatuhkan seorang Perdana Menteri.

“Seorang petugas tegar UMNO seperti Sang Kelembai melanyak Pak Lah dalam blognya lama sebelum adanya cerita orang tertentu dapat RM4 juta untuk burukkan sesiapa.

“Perdana Menteri macam Pak Lah, adakah perlu lagi belanja sebesar RM4 juta untuk burukkan dia? Rasanya tak payah, kelemahan kepimpinannya boleh ceritakan segalanya,” katanya.

Dalam masa yang sama, Husam turut menempelak Pengerusi Barisan Nasional (BN) negeri, Datuk Mustapa Muhamed yang mengkritik Kerajaan Negeri berhubung dengan pendedahan Kickdefella tersebut.

”Kalau dengan RM4 juta rancangan Datuk Mustapa tawan Kelantan boleh dikuburkan dan itu dianggap mahal, saya tak tau nak kata. Untuk menang Hulu Selangor saja, UMNO belanja entah berapa ratusan juta, tetapi untuk tewaskan satu negeri, belanja RM4
juta sudah cukup kira jimat dan hebat,” katanya. - s/hari