Front Pembela Islam (FPI) Minta Rahma, Ayu, dan Sarah Azahari Bertaubat

Tuesday, June 1, 2010



Pelbagai akan aksi dan gaya lakunan Rahma Azhari yang banyak beradegan seksual dalam film-filmnya membuat banyak pihak merasa kurang senang serta mempertikaikan nya.

Front Pembela Islam (FPI) meminta agar adik kandung Ayu Azhari itu segera bertaubat dan insaf dengan perbuatan yang banyak membelakangi tuntutan agama Isam itu, pihak FPI akan mengunjungi rumah Rahma dalam waktu dekat ini.

"Kami tahu artis Rahma Azhari adalah bintang film panas, pihak kami akan mendatangi rumah Rahma Azhari agar kita dapat memberi pandangan dan nasihat agar beliau dapat memahami akan maksud kami itu dan semoga beliau bertobat.

Kalau Andi Soraya mampu dan boleh bertaubat, apalah salah nya Rahma juga boleh berbuat begitu., kata Ketua DPD FPI DKI Jakarta, Habib Salim Umar Alattas alias Habib Selon, ketika ditemui di pejabat nya di Jakarta, semalam (31/5/2010).

Tambah Habib Selon lagi, FPI akan menegur Rahma secara langsung untuk tidak berlakun lagi dalam film-film yang berunsur keterlaluan. Pihak FPI juga akan memperingatkan kakak kandung Rahma, yaitu Ayu Azhari dan Sarah Azhari, untuk tidak mengambarkan keseksian mereka dengan membuka aurat. "Keluarganya juga akan kami tegur dan memberi kefahaman sebenarnya,

Selanjutnya, seandai nya ketika mengunjungi rumah Rahma nanti, FPI akan membawa barang bukti yang menunjukkan aksi ‘panas’ Rahma dalam film Rayuan Arwah Penasaran. Bukti itu berupa gambar yang diperoleh di internet yang meggambarkan Rahma sedang berciuman dengan lelaki dalam pergambaran nya dalam scene di ranjang.

"Banyak laporan yang kami terima dari masyarakat, yaitu adanya gambar berupa video di internet yang menggambarkan Rahma Azhari melakukan ciuman di atas tempat tidur dan itu yang menjadi bukti kami," tegasnya.

Pelakun Rahma telah berulang kali melakukan adegan buka-bukaan dalam film, kata Habib Selon, ini merupakan kali pertama FPI menegur Rahma. Sememang nya telah diketahui ramai kakak kakak nya sebelum ini pun turut terlibat dalam hal yang sama. – ref: kompa