Pasukan Peranchis Pudar kerana si-cantik ini? Zahia Dehar

Wednesday, July 21, 2010

Zahia Dehar 18 tahun

Pemain bola piala dunia Perancis Franck Ribery dan Karim Benzema telah ditahan pasukan polis Negara itu, berikutan dengan didakwa melanggani pelacur bawah umur Zahia Dehar sebelum hampir musim piala dunia baru baru ini.

Sebelum itu, media melaporkan bahwa kedua pemain bola itu disiasat polis atas permintaan seorang hakim yang mencari bukti atas tuduhan bahwa satu klab malam di Paris menaruh perempuan di bawah umur sebagai pelacur.

Namun begitu pemain Karim Benzema pula tidak mengaku salah diatas tuduhan itu. Walau bagaimana pun kes ini akan diteruskan selepas era musim piala dunia bagi melicinkan jadual perlawanan pasukan Perancis yang turut serta dikejohanan itu.

Zahia Dehar salah seorang perempuan cantik yang masih dibawah umur dituduh bertemu dengan pelanggannya di klab malam tersebut telah mengatakan kepada para penyiasat bahwa dia melakukan hubungan seks dengan kedua pemain sepakbola itu dan mendapat bayaran yang baik.

Selain Ribery dan Benzema, anggota pasukan Perancis lain termasuk Sidney Govou, juga mendapat khidmat Zahia Dehar, setelah berusia 18 tahun.
Zahia Dehar, yang sekarang berusia 18 tahun, mengatakan tidak pernah memberi tahu Ribery ataupun Benzema tentang umur nya.

Undang undang di Prancis menetapkan bahwa berhubungan seks dengan seseorang perempuan berusia di bawah 18 tahun dianggap sebagai berhubungan seks dengan anak di bawah umur meskipun had usia pada umumnya adalah 15 tahun, setiap kesalahan nya boleh dihukum dengan maksimal penjara tiga tahun dan denda 45.000 Euro.

Pejabat berita AFP melaporkan bahwa Ribery telah mengatakan memberitahu kepada pihak polis yang dia melakukan hubungan seks dengan Zahia Dehar, tetapi tidak tahu bahwa wanita itu masih berusia di bawah umur. – m/cahaya/bbc