Alex Reid aktor England belajar mendalami Islam

Monday, August 30, 2010


Bekas suami model glamour Katie Price yang juga merupakan kaki boxing, Alex Reid, diberitakan sedang mendalami dan mempelajari selokbelok agama Islam.

Reid kini sedang melaksanakan projek nya untuk membantu anak-anak agar aktif dalam bidang kickboxing.

Saat bersama anak-anak itulah, aktor layarperak Endgland itu belajar pula kehidupan suasana kehidupan Muslim dan agama Islam.

"Saya secara sukarela mengajak anak-anak yg kurang mampu untuk mengikuti kegiatan kickboxing. Kami mengunjungi beberapa tempat dan mencoba membujuk mereka untuk lebih tumpuan dalam sesi latihan boxing ini," ujar Reid seperti yang dilapurkan oleh Contacmusic.

"Lelaki yang juga se orang actor di Endgland ini juga menerapkan suasana kehidupan masyarakat Muslim, begitu pula dengan sebahagian besar anak-anak itu," kata Reid lagi. "Pengalaman ini mengajarkan saya bagaimana baiknya agama ini. Islam ini juga adalah lebih menfokuskan perdamaian," tambahnya.

Reid pun memutuskan untuk mempelajari agama itu demi membantunya menjadi 'figur model' bagi anak-anak muda yang beliau bimbing. "Saya dilihat sebagai idola anak-anak, dan saya dapat mengajari mereka kebaikan moral seperti kaedah kaedah skill dalam program kickboxing ini," kata Reid lagi. – mengejar cahaya/repuklik