Akhir nya Amerika terpaksa akui hak Iran - Colin Powell

Thursday, September 23, 2010

Bekas Menteri Luar Amerika, Colin Powell

Ketegasan Iran dalam beberapa isu antarabangsa membuatkan negara itu sering di ‘ambilberat’ oleh beberapa Negara eropah dan wilayah timur tengah itu sendiri. Colin Powell yang juga bekas menteri luar Amerika Syarikat, mula mengakui ketidakmampuan negaranya untuk menyerang kewujudan program nuklear Iran.

Beliau berkata “akhir nya Amerika terpaksa mengakui kewujudan nujklear Iran” sebuah penerbitan ternama melapurkan.

Colin Powell juga berkata “Amerika dan Israel tidak merancang untuk menyerang Iran dalam waktu terdekat ini” dan kami untuk waktu ini tiada peluang untuk memusnahkan system nuclear Iran yang ada sama ada yang wujud sekarang mahupun yang berstatus “berkemungkinan” yang mana sering di tonjolkan oleh media media dunia.

Berkait dengan pekara itu Powell menambah, anggapan dunia terhadap Iran tidak akan melemahkan semangat nya untuk terus berjuang hak hak Negara nya dalam banyak segi mahupun program nuclear nya itu.

Akhir nya berkemungkinan besar Amerika akan tunduk dan mengaku akan hak Negara itu untuk merealisasikan program nuklear nya, itulah ketegasan presiden Ahmedinejad, kata Colin Powell mengahkir perbualan nya dengan AF United Nation.- editor mengejarcahaya