InsyaAllah "Muhammad" bakal diukir diangkasalepas

Saturday, November 6, 2010


Sekumpulan cerdikpandai Islam sedang merancang satu projek pelancaran stesyen angkasa lepas yang diberi nama ‘Muhammad 1’ dan dijangka akan dirasmikan pata 2013 nanti. Nama ‘Muhammad 1’ itu di ilhamkan dari Nabi Muhammad s.a.w.

“Ini adalah rumusan kaedah sains, agar dunia tidak stereotaip dan berpandangan negative pada Nabi Muhammad s.a.w.” kata seorang ilmuan Canada. Radhouane Fakir kelahiran Morocco ini ada;lah salah seorang yang terlibat dengan projek yg dirancang itu. Tambahnya projek ini akan diteruskan sehingga pelancaran kapal angkasa “Muhammad 2 seterusnya nanti. Sebagaimana yang di lapurlkan oleh Gulf Daily News.

Seandai nya pelancaran setesyen angkasalepas Muhammad 1 berjaya, kami akan meneruskan pula pelancaran ‘Muhammad 2’ sekitar 2015 nanti, menurut Radhouane Fakir lagi. Projek ini yang bakal di adakan bagi menunjukan kecintaan kita pada Nabi Muhammad s.a.w.

Setesyen luar angkasa ini juga, bagi mengingati kepada dunia akan pentingnya peranan Nabi Muhammad SAW bagi menghidupkan peradaban manusia. Pelancaran seteyen angkasalepas ini dijangka akan menelan belanja sekitar 100 juita dollar Amerika dan seterusnya untuk Muhammad 2 di jangka mengambil belanjawan lebihkurang 1 million dollar. – mat-JR ref: repukblik/Gulf Daily News