Tulisan tangan Obama diberi pada Imam Besar Masjid Istiqlal Jakarta

Tuesday, November 16, 2010


Presiden Amerika Syarikat Barack Obama menuliskan secebis surat dan diberi pada Imam besar Masjid Istiqla ketika kunjungannya ke Indonesia minggu lalu...

Obama berharap, kunjungannya ini boleh menjadi contoh keharmonian umat beragama disini dan diseluruh dunia.

"Kehormatan bagi saya kerana diberi kesempatan untuk mengunjungi masjid yang sangat luar biasa ini," kata Obama dalam tulisan nya pada sekeping kertas yang ditandatanginya, di Masjid Istiqlal, Rabu lalu 10 November 2010.

Isteri Obama, Michelle Obama juga menanda tangan pada surat itu, Dua tanda tangan itu berada di bawah sebelah kanan kertas yang diberikan kepada KH Mohammad Ali Imam besar Masjid Istiqlal.

Tulisan tangan Obama itu diterima Imam Besar Masjid Istiqlal KH Mohammad Ali Mustofa Yakub. Dibawah ini adalah kata kata yg ditulis Obama pada sehelai kertas yg diberinya pada Imam Masjid.

"I am honored to have had an opportunity to visit this magnificent mosque, which stands as a symbol of the role of Islam in guiding the lines of millions of Indonesians. I hope my visits promotes greater understanding between peoples of different countries and different faith for we are all children of God." - Eko Huda/viva