Pasukan Pengaman PBB menyiksa kanak2 Somalia atas api

Thursday, December 9, 2010


Apabila berlaku nya ‘scandal’ Wikileaks, maka banyaklah kebocoran pelbagai maklumat dan dokumen terserlah untuk tatapan dunia.

Pada bulan Oktober 2010 WikiLeaks menjadi perhatian khusus disebabkan kebocoran banyak maklumat ketenteraan, politik dan apa yg berkaitan serta diklasifikan dalam sejarah.Apalagi 391.832 laporan dari Perang Iraq terungkap, dan dibawah ini salahsatu berita yg turut bocor ke pengetahuan umum.

Gambar pasukan pengaman PBB yg dikatakan satu pasukan "penjaga perdamaian" telah melakukan satu penyiksaan terhadap kanak kanak berbangsa Somalia yg mana mereka menyalai kanak kanak tersebut diatas api. (http://whatreallyhappened.com/RANCHO/POLITICS/UN/peace.html)

Jan 14, 2009 Wikileaks telah menyiarkan lebih dari 600 laporan invest Pertubuhan Bangsa2, lebih dari 70 yang telah diklasifikan sebagai sah.

Banyak lapuran yg memaparkan hal-hal yang sensitif dari perbuatan penjaga penjaga perdamaian Eropah ini dan banyak melakukan perlecihan seksual dan memperkosa gadis gadis pelarian perang.- mc ref:danish56/9dec