Bercanggah pendapat dimana Mubarak sekarang

Tuesday, February 15, 2011


Sudah beberapa hari Mubarak meletak jawatan selaku pemegang tampuk pemerintahan Mesir, tapi sehingga betrita ini ditulis tiada siapa mengetahui dengan tepat dimana beliau berada sekarang.

30 tahun berkuasa dinegeri pyramid itu dan membolot 70 million dollar serta beliau menghilang tanpa diketahui setelah memberitahu pembantunya untuk mengundur diri. Bebarapa berita dari Negara itu mula bercanggah pendapat dimana kedudukan sebenar bekas PM nya itu. Ada yg berkata Mubarak sudah ke Dubai, adapula berkata Mubarak sudah berkepas ke Jerman untuk rawatan dan ada juga berkata si Mubarak ini masih berada di Mesir iaitu di Sharm el-Sheikh.

Pendapat yg bersimpang siur terus diperkatakan, dikatakan beberapa Negara yg bakal didiami ‘diktator’ itu termasuk UAE, Jerman atau terus menetap di negaranya sendiri. Ini dilapurkan Al Watan akhbar cetakan Arab Saudi isnin lalu.

Hosni Muabarak dikatakan berlepas ke Jerman untuk rawatan lanjutan, tapi berita hanya setakat itu saja dan tiada cerita selanjutnya. Jadi mereka mula bercanggah pendapat. Pihak yg berkata Mubarak masih berada di Sharm el-Shaikh itu sudah bersiap betrsama keluarga untuk menuju ke UEA.

Menurut sumber dari AS dan Eropah kekayaan Mubarak sudah menjangkau 70 million dollar dan mempunyai beberapa perushaan di London, Los Anggeles serta villa di New York begitu juga dengan anaknya Gamal Mubarak yg mempunyai kekayaan nya serta banyak tersimpan di Bank EFG-Hermes sebuah bank terbesar di Mesir. Begitulah kesah terkini puak puak ni sekarang sehingga 14/2 – men/cahaya