Komando Israel & tentera upahan Baduwi di kerahkan ke Mesir

Friday, February 4, 2011


Pemerhati Timur Tengah, Hadi Majidi, menyatakan bahwa 1500 pasukan komando Israel dan 5 ribu tentera upahan keturunan Baduwi dikerahkan untuk menghadapi para pendemo yg menentang Hosni Mubarak.

Tambah Hadi Majidi lagi, ramai dari anggota komando Israel itu pandai berbahsa Arab. Pejuang upahan berbangsa Baduwi itu pula dilengkapi dengan senjata tajam pisau ataupun pedang.

Dalam wawancara dengan pemberita Farsnews, Majidi berkata yg pergolakan di Mesir sudah masuk hari ke 10 dan semakin serius dimana Israel dan Amerika mula merancang bagi mengelak gangguan kepada kepentingan nya.

Menyusul tindakan demosecara besar-besaran di Mesir, Zionis telah pun menghantar tiga pesawat khas pengangkut senjata pertahanan ke Kaherah. The International Network for Rights and Development melaporkan , tiga pesawat pejuang Zionis Israeltelah mendarat di Bandar Antarabangsa Mina di Kaherah pada hari Sabtu lalu (29/1).

Dimaklumkan juga beberapa jenis senjata itu termasuk yg berisi granite yg diharamkan dalam perang selain senjata senjata konvensional yg lain. - irib/men.cahaya