Langsung perkahwinan ditengah 300,000 penunjuk perasaan semalam

Tuesday, February 8, 2011


Pasangan orang Mesir muda yang berkhemah di Tahrir Square Kaherah memutuskan mengahwini terdapat, dengan lebih daripada 300,000 penunjuk perasaan menghadiri majlis.

Dalam suasana yg bergolak dan kira kira 300,000 orang yg masih lagi berhimpun di Tahrir Square yg banyak membawa pelbagai keresahan itu, dua orang mempelai ini turut mengambil kesempatan yg ada.

Mereka telah melangsungkan perkahwinan dalam sebuah khemah berhampiran Tahrir Square ini dengan disaksikan puluhan ribu manusia yg sedang melakukan tunjuk perasaan anti Mubarak.

Dr. Ahmad Zaafan 29, seorang ahli farmakologi , dan Oula Abdul Hamid telah berkahwin semalam (ahad) di medan Tahrir ini di mana mereka telah lama berkhemah dalam missi mereka menentang pemerintah sejak Jan. 28, lapur Gulf News.com.

"Saya cukup risau kerana bapa saya tidak boleh datang menghadiri majlis ini, walau bagaimana pun kami merasa gembira apabila ramai orang Mesir disni dan orang-orang Arab telah menyaksikan perkahwinan kami berdua, saya banyak menerima doa-doa dan tahniah dari all over the world," Zaafan memberitahu Laman web.

Oula Hamid pula berkata dia tidak memilih satu tempat lebih yg baik, untuk majlis perkahwinan nya dan inilah sejarah kami.

"Saya sangat gembira dengan idea mengikat ikatan perkahwinan ini dalam suasana begini dan kami ingin menyaksikan 'kelahiran' semula negara kami," katanya.

Zaafan and Oula Hamid ialah ahli-ahli Creator of Future, sebuah organisasi yg ditubuhkan oleh Dr. Amr Khaled Group, yang lebih memberi tumpuan kepada konsep pertanian, pendidikan dan projek-projek kemasyarakatan.

Khaled ialah pendakwah televisyen Islam yang menolak ekstremisme dan kata nya dia mahu orang Islam Arab untuk hidup bersama dengan baik.- upicom/men.cahaya
m/cahaya