Kuah Pak Lah tumpah ke pinggan Pak Jib, taklari kemana..

Tuesday, April 19, 2011


Baru baru ini beberapa orang tokoh Negara kita pi melawat Turki. Tak ketinggalan juga Zulkifli Nordin yg dibawa Pak Jib untuk kesana. Bab Big Mama tak payah nak ceritalah, kredibeliti nya ramai dah tahu.

Kalau sebelum ini bekas PM kita Pak Lah pernah mengalongkan bunga di tugu peringatan Kuala Lumpur, kini penggantinya pula Pak Jib lebih maju setapak lagi. Diberi penghormatan oleh Turki untuk mengalongkan bunga di makam Kamal Atartuk.

Leh tanya ulamak 41 apakah hukum nya? ataupun kita takpayah tanya ulamak 40 atau 45, kita tanya Zukifli Nordin yg ikut bersama tu, apa kesah nya. Pak Zul ni kan tak kurang juga pakar bab bab agama ni. Si-Rosmah tu takyah ceritalah..



Mungkin Pak Lah pun tersenyum, “ada jugak yg menurun aku” begitulah bapak bapak menteri kita dari yg pertama hinggalah yg terkini, sama saja.

Tiap tiap negeri ada mufti dan yg nyata ramai yg buat derk jer. Perkara meletak kalungan bunga ini cukup bertentangan dengan ajaran Islam dan difatwakan haram di beberapa negeri seperti fatwa Pulau Pinang telah menyatakan bahawa adalah haram tiupan dan bertafakur dengan menundukan kepala selama 20 saat dengan meletakan kalung bunga ditugu.

Manakala Fatwa Mufti Pahang di bawah subseksyen 36 (1) Enakmen Pentadbiran Undang-Undang Islam 1991 setelah diluluskan oleh Jawatankuasa Perundingan Hukum Syarak menurut subseksyen 39 (6) Enakmen bahawa : “Meletakkan kalungan bunga di Tugu Peringatan sempena upacara sambutan Hari Pahlawan dan upacara-upacara lain adalah haram dan hendaklah ditinggalkan.”

Kamal artatuk adalah orang yang menghancurkan khalifah islam di Turki. Bapak yang menghancurkan sistem pendidikan Islam bapak sekulerisme di abad nya.

Tokjib memberi penghormatan kepada musuh Allah dan Kamal Artatuk adalah makhluk perosak dibumi ini. Menghormati org yg memusnahkan Islam. Itulah pemimpin 1Malaysia!