Gerakan memburu jenazah Osama dimulakan dengan teknoloji tinggi

Sunday, June 12, 2011


Jenazah Osama ditempatkan di sebuah kantong yang dilengkapi pemberat, dishalatkan, kemudian diletakkan di sebuah papan di geladak kapal. Papan itu kemudian dimiringkan hingga jenazah Osama jatuh ke laut, begitu penjelasan Pentagon.

Kerajaan Amerika Syarikat menjelaskan tentang proses pemakaman Osama yg ditegaskan bahawa proses itu sudah sesuai dengan ajaran Islam. Walau bagaimana pun Pemerintah Barack Obama menolak mengungkap foto jenazah Osama.

Pentagon membuat penjelasan dan berkata ‘jenazah Osama disembahyangkan, diletakan pada satu bekas serta dilekatkan pemberat kemudian diletakan atas papan dalam geladak, kemudian papan itu di sengetkan dan jenazah itu jatuh kelaut lalu tenggelam’ dilokasi Laut Utara Arab.

"Saya tidak percaya kepada pemerintah Obama," kata Bill Warren pakar pencari hartakarun yg mempunyai syarikat pengendalian itu sejak 1972.

Saya akan buktikan nanti kerana Obama sampai sekarang tidak mahu menjelaskan dengan terperinci berkenaan dengan jenazah Osama. Pihak kami akan merakam setiap pergerakan pencaraian itu nanti dan akab menggunakan peralatan terkini dalam usaha usaha itu, katanya. Pencarian itu dilakukan di Laut Arab Utara setelah kapal perang Amerika Serikat USS Carl Vinson membuang jenazah Osama di lautan tersebut.

Bill Warren berkata yg operasi yg boleh dianggap hampir mustahil itu tidak percaya dengan Obama kerana Presiden itu menolak bukti dan menyiarkan gambar tewasnya Osama Bin Ladin, 57 tahun itu. Untuk melaksanakan misi ini kami memerlukan kos yg banyak dan peralatan yg berteknoloji tinggi.

Bill Warren yg sudah lama berkecimpung dalam profesion penyelam harta karun sejak tahun 1972 dan antara kejayaan awal nya ialah dapat menemui kapal dagang England diperairan Santa Cluz Catlifornia. – matjejakrasul tekas dari Dailymail