Belanjawan tercemar, Nazri minta maap pada Najib

Tuesday, October 11, 2011


Belanjawan 2011 dan kenaikan elaun ahli Parlimen yg diputuskan dalam pengistiharan belanjawan baru baru ini telah ditarikbalik.

Datuk Nazri Aziz ‘tersipu sipu’ dan mintak maap kat kat Tuk Najib kerana gagal mendapat sokongan semua ahli parlimen sebagaimana yg dijanjikan pada Perdana Menteri bagi meluluskan elaun kenaikan tersebut.

Yang nyata tidak menyokong nya adalah daru pembangkang terutama Anwar Ibrahin, Lim Guan Eng, Azmin Ali dan Salahudin Ayob.

Anwar berkata kenapa kelebihan itu untuk ahli Parlimen bukan untuk rakyat dan Azmin juga berkata banyak kelebihan itu adalah perlu untuk atasi masaalah rakyat dan kenaikan itu tidak sesuai dengan masa. Rakyat didahulukan.

Saya lebih tertarik dengan dengan desakan Khalid Samad ahli parlimen Shah Alam yg meminta kerajaan mengembalikan semula peruntukan kepada Ahli2 parlimen pembangkang yg selama ini di’mainmainkan’ untuk memberi peranan yg lebih kepada rakyat.

Nazri Aziz ini sering menimbulkan ‘perangai’ yg menjerat dan itulah yg menggambarkan peranan dipihak nya. - azrinevid sh