Pihak Imegresen dikaitkan dengan pelacuran perempuan Uganda

Wednesday, October 19, 2011


Baru baru ini pihak polis Berjaya mermbongkar kegiatan tak bermoral 21 orang perempuan Uganda yg memperdagangkan diri di Petalimng Jaya.

Katanya perempuan2 ini diseludup masuk dari China dan dipaksa melayani pelanggan selama 10 jam sehari. Kebanyakan lelaki Afrika yg berada di Negara ini mengambil peluang dengan khidmat mereka.

Pekara ini dibongkar setelah seorang perempuan mengadu ke kedutaan Uganda di Kuala Lumpur, dan dua orang perempuan Uganda turut ditangkap kerana menjadi dalang dalam kes tersebut, lapur Jenifer Pak yg juga wartawan BBC di Kuala Lumpur.

Pengarah Penyelidikan Kriminal Federal Malaysia, Datuk Seri Bakri Zinin berkata perempuan itu diminta menandatangi kontrak setelah menerima pekerjaan itu. Yang agak mendukacitakan nya apabila Malaysia diidentifikasi oleh Amerika Syarikat sebagai antara Negara yg tersenarai dalam kedudukan tertinggi dalam kes penyeludupan manusia dan semakin parah lagi turut dikaitkan yg pihak imegresen turut terilbat dalam perdagangan ini. – azerinevid teks bbc.uk