Related Posts with Thumbnails

Archive

label

Salim Zakhrouf

Salim Zakhrouf seorang muslim melahirkan rasa kekecewaan nya kepada syarikat penerbangan Cathay Pacific kerana menolak untuk ditemuduga pekerjaan di syarikat itu disebabkan beliau beragama Islam.

Paul Broun

Wakil Parti Republik dari Georgia, Paul Broun, ketika menyampaikan ucapannya tidak bersedia untuk menjawab pertanyaan salah seorang dari hadirin yg membangkitkan soal siapa yang bakal menembak Presiden Barack Obama...

Ucapan ringkas Tok Guru Nik Aziz di Kerdau kelmarin dihadapan kaum china. Beliau berucap dalam sebuah kedai disana. Tok Guru juga menyebut amno memburuk burukkan Islam sedangkan Islam itu agama nya sendiri.

Skandal Seks Ketua Pengarah (KP) sebuah Agensi Penguatkuasa dengan seorang gadis berusia dua puluhan telah dihidu oleh Sabahkini ketika terserempak dengan kelibat KP berkenaan sebaik sahaja mendarat di sebuah lapangan terbang di Eropah dalam keadaan tergesa-gesa menuju sebuah hotel mewah.

Aisha Gadhafi

Malta telah menolak pendaratan sebuah kapalterbang dari Libya Airlines yg dikatakan membawa Puteri Aisya Gaddafi pada 23/2 kelmarin. Pesawat itu berputar putar selama 20 minit diruang udara Bandar antarabangsa Malta sebelum kembali semula ke Libya sepertimana lapuran dari Reuters.

Kawan pun kurang faham apakah maksud atau sebab mengapa yg si-Sudin tu berkata “alif mim nun wau, alif tendang wau.. sarkes”. Alif Mim Nun Wau atau Amno ni sarkes? Yg kita tahu sarkes atau sarkas ini adalah tempat persembahan binatang binatang dalam sesatu pertunjukan.

Kita pun faham yg ‘Amno’ satu pertubuhan Melayu Kebangsaan atau sebuah parti kat Negara ini, kenapa pula Sudin tu ia sarkes..

Kalau tak ada sebab takkan dia cakap macam tu, cuba mintak saudara ceritakan.. kut kut ada geng yg tahu..adeh!



Tq.. tuan rumah.

Gaddafi lari ke Venezuela?


Satu badan perisikan Barat telah mempercayai Muammar Gaddafi sudah meninggalkan Libya dan lari ke Venezuela kata William Hague setiusaha luar EU...

Ceramah Bob Lokman versi ke 2

Saksikan ucapan Bob Lokman version ke 2


Rakyat Mesir rupanya tidak begitu mengenal Sharm el-Sheikh. Dalam hal ini mereka tidak patut untuk disalahkan, karena sangat miskinnya maka warga Mesir menyangka Sharm el-Sheikh adalah tanah impian...

Ben Ali telah meninggal dunia


Laman akhbar Mesir Al-Wafd, hari Sabtu (19/2), melaporkan kematian diktator Tunisia, Zine El Abidine Ben Ali. Berita ini jiga mendapat lapuran dari media media Arab yg lain.


Para penunjuk perasaan anti-pemerintah di Libya telah menggantung dua orang polis di kota timur Al-Baida, menurut lapuran akhbar Oea semalam (jumaat) di laman jejaringnya...

gambar hiasan buat kiasan

Polis Malaysia telah berjaya menahan tiga orang yang disyaki dalam kes kehilangan 725,000 kondom berteknoloji tinggi, yang masih lagi dalam penyiasatan.

Lara Logan sebelum di serang

Wartawati terkenal CBS, Lara Logan turut membuat liputan berita di era kejatuhan HosniMubarak di Mesir.


Para pemerhati politik telah menceritakan kepada pemberita Press Tv, selasa lalu yang mana Arab Saudi telah menghantar askar-askarnya ke Bahrain bagio membantu Raja Hamad Bin Isa Al-Khalifa untuk bertindak keras terhadap para penunjuk perasaan.


Sudah beberapa hari Mubarak meletak jawatan selaku pemegang tampuk pemerintahan Mesir, tapi sehingga betrita ini ditulis tiada siapa mengetahui dengan tepat dimana beliau berada sekarang.


Arab Saudi adalah satu satu antara negara yg paling dihormati sejak berzaman. Namun sudah sekian lama malah mutakhir ini, godaan duniawi semakin menyerlah disebalik pintu yg tertutup.


Swiss berjanji akan membekukan aset milik Hosni Mubarak, yang mengundurkan diri sebagai presiden Mesir semalam, jumaat setelah 30 tahun berkuasa, kata jurucakap kementerian luar negeri negara itu.


Aduuh.. bertambah pening lagi polis Malaysia dan sekarang kena siasat pula kemana menghilangnya 700,000 helai kondom. Kondom yg dimuatkan kedalam kontena untuk di ekspot ke Jepun itu didapati hanya kontena kosong saja yg tiba ke Jepun.


Inilah sikap Negara ku tercinta, rakyat berwajah apa diutamakan? Para pemerintah tersayang mengambil sikap ‘muka selamba’ memberi kebenaran kepada penghina Islam
Untuk membuat konsert di Kuala Lumpur. Itulah mentality pemimpin ku.


Pasangan orang Mesir muda yang berkhemah di Tahrir Square Kaherah memutuskan mengahwini terdapat, dengan lebih daripada 300,000 penunjuk perasaan menghadiri majlis.


saudara pengarang

Tadi aku terima makluman dari area selatan tanah air, menceritakan beberapa orang ‘bodigad’ orang kuat kita ni kena pecat dari jawatan nya dek gara gara si-majikan nya kena belasah.

Aku rasa mungkin sekali kesah ini agak sukar di ekspos kat arus perdana. Faham fahamlah kan,..

Khabar nya depa ni pi ‘melawat’ Negara jiran.. Negara yg ramai penduduk tulah..
Indonesia..payah sungguh aku nak cerita ni. Orang kuat ni katanya kena belasah kat sana, sebab sebab kejadian aku pun taknak cerita kat sini kerana akupun tak tahu. Geng yg cerita pun tak sempat nak jelaskan, depa pun sebuk sebuk nak pulang kerja.Cuma aku dapat perkhabaran yg orang menceritakan, agak rungsing hari ini kerana rakan rakan nya kena pecat, kata nya kat pejabat di jay-B. Depa tu bertugas kat pejabat yg 'besau' dinegeri Shah Rukh Khan..Melakalah tuu..

Nantilah kalau ada kat berita perdana nanti, korang tahulah kesah nya. Tapi aku rasa sakitlah sikit kalau nak disiar. Bukan tak tahu perangan tv tigirl ataupun akhbar akhbar tu.

Dia ni pun taklama lagi sebuklah kat Melaka, penamaan calun ke PRK Merlimau ke..
Kita tunggu dan lihat. - semerluki

Tahtawi letak jawatan

Seorang jurucakap universiti al Azhar berkata, beliau telah mengambil satu ketetapan untuk meletak jawatannya untuk turun padang dan membantah ketuanan Hosni Mubarak sehinggalah dictator itu tumbang.


Saudara Pengarang,

Jika benar dakwaan Abbas Ahmad yang mengatakan bahawa Pemangku Penolong Pegawai Daerah Semporna, Nursih Nusuri menjalinkan ‘Cinta Terlarang’...


Aku pening pulak sekali lagi nii.. baru baru ni ada org Islam pasang ancak kat tiang bangunan, tapi mufti kata tak apa.. tak syirik.. pening dah kat situ


Pemerhati Timur Tengah, Hadi Majidi, menyatakan bahwa 1500 pasukan komando Israel dan 5 ribu tentera upahan keturunan Baduwi dikerahkan untuk menghadapi para pendemo yg menentang Hosni Mubarak.

Ahmed at-Tayyeb

Televisyen Kebangsaan Mesir menayangkan permintaan Syeikh al-Azhar Doktor Ahmed At-Tayyeb, supaya para penentang Presiden Hosni Mubarak, datang membuat perundingan dengan rejim pihak berkuasa Mesir.


Mesin pencari Google didapati memberi kerjasama kepada pergerakan bantahan rakyat di Mesir...


Saudara Pengarang,

SAYA ucap terima kasih atas reaksi Amde Sidek ekoran teguran saya yang menganggap beliau sebagai biadap rentetan penentangannya ke atas usaha murni JHEAINS membendung gejala murtad di kalangan masyarakat Islam, sama ada dari kalangan saudara baru mahupun dari kalangan yang sedia Islam sejak azali.

;;
TAK AKTIF SELAMA 4 HARI