Related Posts with Thumbnails

Archive

label


Ulamak Uthman Al Muhammadi merasa kesal dengan dengan ketidakamanahan para ulamak yg mendedahkan beberapa fakta ketika perjumpaan mufti dan wakil majlis agama dengan Majlis Keselamatan Negara, baru baru ini.


Di Britain sekarang trend penyebaran maklumat menular dengan agrsif, ini termasuk poster poster kecil yg ditampal di merata rata termasuk Bandar London.

spesis yg sama Shukoi-27

Dua buat jet pejuang China terpaksa melewati ruang udara Taiwan untuk mengejar sebuah kapalterbang pengintip Amerika Syarikat.


Bila undang-undang manusia dianggap lebih sempurna dari hukum Allah. Maka berlakulah saranan ‘baik’ dari orang kuat kita Sharizat Jalil. Konon nya ni nak tiru kemajuan negara-negara kafir seperti US. Agar Negara turut kedepan juga.

Walaupun klip ini sudah popular lebih sebulan lalu, tapi ramai juga yg agak tersenyum bila mendengar beliau bercakap dan cuba kita fokuskan pada minit 4.17 minit untuk fikirkan sekali lagi serta tersenyum kembali. Saksikan:


Marina Mahathir turut menghadirkan diri ketika perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 julai lalu. Beliau yg menganggapkan diri nya non-partisan dan berhak untuk turut serta juga tidak berpihak keatas mana mana parti politik.


Perdana Menteri Pakistan Syed Yousuf Raza Gilani menghantar Hina Rabbani Khar sebagai menteri luar negeri yg baru dalam pertemuan Pakistan – India pada 26 julai nanti.

dua dekad tersilap kubur

Dua orang adik beradik ini merasa agak kesal dengan pihak pengurusan tanah perkuburan Rosehill di Linden, New Jersey. Evelyn dan Hortense Edward merasakan seakan tertipu apabila sudah selama dua dekad beliau sering mengunjungi kubur ibunya, tiba tiba baru menyedari yg kubur itu adalah milik orang lain.


Bagus juga, mungkin kepada mereka yg berpendapatan sederhana inilah cara nya. Itu pun jika benar hasil nya baik. Tapi berhati hatilah, kerana inginkan kesihatan nanti malapetaka lain pula yg datang.


Amerika tidak ketinggalan turut memerhatikan program Bersih 2.0 sabtu lalu. Dinyatakan sendiri oleh kementerian luar nya Mark Toner.

… rasanya macam sejarah lalu berulang kembali, tak serik serik puak ni. Dalam metro tadi keluar semula cerita ‘lama’ kat Bukit Payung.


KEGEMPARAN yang berlaku di hadapan Majlis Daerah Keningau pada 9 Julai 2011 sehingga mengundang ramai polis mengepung kawasan berkenaan adalah satu salah faham mengenai dakwaan NGO akan menganjurkan Demonstrasi Bersih di Batu Sumpah, Keningau.


Seorang pakcik yang berkopiah menuju ke arah saya, "Di manakah stadium?" Saya menuding jari ke depan. Lantas beliau berjalan menuju ke arah sana, tanpa sebarang keraguan. Saya merasakan diri saya amat tidak berguna pada ketika itu.


Sepandai pandai tupai melompat akhirnya terjatuh ketanah juga, ntahlah aku sendiri pun belum pernah melihat tupai melompat dan jatuh ketanah. Itulah perumpamaan konon nya.

Di London

… dan pula kita perhatikan beberapa perhimpunan protes agar pilihanraya di Malaysia lebih adil dan saksama yg diadakan di luar Negara termasuk Taiwan, Australia, Jepun, Hongkong, Mesir, London, New Zealand.

hei bag bag plastik kuning hang kena jaga jaga sikit

Hai bukan senang nak mengguling kerajaan nii.. ntahlah kerajaan mana didunia ini yg kerajaan nya Berjaya digulingkan dengan hanya buat perhimpunan untuk serah nota bantahan ke istana? Kerajaan negeri Antah Berantah ke, kerajaan Kg.Pinang Sebatang pun tak begitu.

Seorang lelaki yang dipercayai menahan 30 kanak-kanak dan empat guru wanita sebagai tebusan telah cedera selepas ditembak polis dalam kejadian di pusat asuhan di Taman Sungai Abong, Jalan Sakeh, di sini Khamis lalu.


Hati-hati, dalam pelbagai berita sebelum ini, sama ada pemuda Amno, perkasa dan yang lain-lain pertubuhan yang bercadang untuk turut serta dalam membantah HIMPUNAN BERSIH itu, telah mengistiharkan tak jadi dan menarik diri dari meneruskan berhimpun pada 9hb Julai nanti.

Tidak mustahil dan selalu berlaku yg Mereka ini akan menyerap masuk dalam HIMPUNAN BERSIH dan bakal membuat kekacauan dan huruhara dalam perhimpunan nanti. Maka Tuduhan dan anggapan keganasan akan dilemparkan kepada BERSIH dari orang ramai dan menjadi satu alasan kepada pihak berkuasa keselamatan untuk mengambil tindakan dan bertindak dengan menggunakan kekerasan.
Itulah yg selalu menjadi point kepada mereka, dan menggambarkan perhimpunan itu mencetuskan kekacauan. Sejarah lalu dah banyak mengajar kita. Sila berhati hati.

Pandangan saya, kena cekup dulu kepada sesiapa yg membuat perkara tak senonoh dikalangan peserta dalam perhimpunan itu, walaupun kononnya beliau itu penyokong dan memakai baju bersih. Puak inilah sebenarnya hantu untuk merosakan keadaan, berjaga jaga sikit.

Juak juak itu hanya menunggu peluang.
Saranan saya, kepada yang akan menyertai HIMPUNAN BERSIH supaya membawa 'Cable ties' untuk mengikat sesiapa yang dicurigai......

Peludah Warna

Kuasa gusar kini menggelegak murka;
warna kuning diisytihar racun terbisa.
Diragutnya baju-T segeram tenaga
dan diumum itulah busana bahaya.

Tapi, kita jahit semula perca kain,
menjadikannya panji terindah dan tulen.
Warna kuning yang teramat tenang dan syahdu
kita kembalikan damai ke dalam qalbu.

Kini cahaya mentari mungkin diramas
dan sinar kuningnya juga mungkin dicantas.
Memanglah mereka kini peludah warna
sedang menghimpun lendir kahak sebanyaknya.

Kerana nikmat amat lama berkuasa,
kuasa pun seolah menjadi hartanya.

1. 7. 11. A. SAMAD SAID

Saya pun taknak ulas apa apa kat sini biarlah clip ini menjawab nya heh.. saksikan!


Inilah perangai orang kita, time sebelah pehak ini bagi risalah, pakai baju Bersih siap heret tangkap dan gari dibawa kebalai.

;;
TAK AKTIF SELAMA 4 HARI