Andai Saya ini Seorang Pemain Sepak Bola, kata Ahmedinejad Presiden Iran

Monday, October 15, 2012

"Saya rasa sangat gembira hari ini kerana dapat hadir menyakasikan anda semua” kata Ahmedinejad kepada pemain sepak bola Iran. Anda semua perlu sabar dan bersemangat untuk bertemu pasukan Korea Selatan. Kata kata Ahmadinejad ketika menyaksikan latihan pasukan kebangsaan bola sepak Iran Ahad semalam, 14/10 lapur Fars News.

 

Presiden Iran itu berkata semasa berjumpa para pemain, "Jika saya seorang pemain bolasepak, saya tidak akan mempedulikan pemberitaan media, saya tidak akan membaca akhbar2 dan tidak akan menonton television, tetapi saya akan terus berlatih dan memberi komitment khusus pada pasukan.”

 

Beliau menambah lagi, jangan sampai anda semua saling menceritakan keburukan sesama pemain di belakang dan tetapi terus berusahalah mencari matlamat anda apabila melawan pasukan Korea, hingga anda berjaya ke pusingan seterusnya. Anda semua harus memiliki rasa percayakan diri seterusnya banyak memikirkan akan cemerlang diperingkat Asia dan antarabangsa.

 

Presiden Iran itu menekankan, “jika kita meniti tangga dengan baik, pasti kita tidak akan terjatuh lagi”. Yang perlu hanya rasa percayakan diri sendiri. Jika kita meyakini dengan kemampuan yang kita miliki dengan sendirinya akan bertambat semangat kita dan fasiliti – iribindo/MF