Cincin Obama ada kaligrafi Arab 'La Ilaha Illa Allah'

Friday, October 12, 2012

Walaupun sukar untuk diterima yg mengatakan Barrack Obama itu beragama Islam, tetapi ramai yg berada dikalangan nya selalu menggangap yg Obama itu lebih condong kepada Islam.

 

Baru2 ini penyanyi Madona juga merasa ragu dengan Presiden nya itu yg juga mempunyai nama sebagai “Barack Hussein Obama” dan beliau berkata yg Obama itu adalahb “Black Muslim”.

 

Kali ini cincin yg dipakai Obama pula dipertikaikan oleh mereka, Presiden Amerika yg ke 44 itu juga sekarang ini perlu menjaga penampilan nya yg bakal bertanding mengekalkan jawatan presiden nya.

 

Sebagaimana yg disiarkan dari laman Examiner, cincin yang selalu menghiasi jari manis Obama itu terdapat ukiran kaligrafi Arab dan selanjut nya,tulisan kaligrafi pada cincin itu bertulis 'La Ilaha Illa Allah' atau syahadat yang bermakna 'Tiada Tuhan Selain Allah'.

 

Obama memang terkenal selalu memekai cincin berwarna emas di jari tangan kirinya. Cincin itu disebut-sebut telah dipakaikan oleh Obama sejak tahun 1980-an ketika ia masih lagi sebagai mahasiswa.

 

Cincin itu juga disebut digunakan Obama dalam majlis pernikahannya dengan Michelle Obama pada 1992 lalu.- edit by najaf