Lelaki ini terselamat dari keduadua nahas MH370 dan MH17

Tuesday, July 22, 2014

Alam semesta ini turut memberi jawapannya apabila se org lelaki Belanda Marten de Jonge secara kebetulannya terselamat dari kedua dua nahas kapalterbang MAS MH370 dan MH 17 dlm kejadian baru baru ini.
Perenggan

Beliau dua kali terlepas dari maut setelah mengubah rancangan perjalanan yang melibatkan dua penerbangan Malaysia Airlines, MH17 dan MH370, yang semuanya berakhir dgn trajidi.
Perenggan

Marten De Jonge 29, dijadualkan untuk terbang dalam penerbangan MH17 yg meledak diudara Ukraine timur, khamis lalu 17/7/2014. De Jonge mengubah penerbangannya pada apabila dia mendapat tiket tambang penerbangan yg lebih murah dari penerbangan lain.
Perenggan

Dalam sebuah kebetulan sebelum itu, De Jonge juga dijadualkan untuk terbang dalam penerbangan Malaysia Airlines MH370 yang hingga kini masih hilang di dilautan hindi tanpa cerita pada 8 March lalu. Ketika itu, dia akan menyertai satu perlumbaan basikal di Taiwan. Namun, sebelum bertolak, dia Berjaya mendapatkan satu penerbangan lain yang tidak singgah di Beijing terlebih dahulu.
Perenggan

De Jonge mengatakan kepada RTV Oost bahwa dia sempat berbual dengan beberapa  orang yang bakal terbang dengan MH370 ketika mereka berada untuk menaiki pesawat.
Perenggan

"Saya boleh saja terbang dengan kapalterbang itu dengan sangat mudah. Hal itu tak dapat dibayangkan. Saya ikut berduka untuk para penumpang dan kaum keluarga mereka nya, tetapi saya juga merasa bertuah kerana saya terselamat," tambah  Jonge. – edit trib