Tukang Kencing Banner Nik Aziz telah dikenali?

Sunday, September 16, 2012


Saya pun bukanlah nak pertikaikan sangat, tapi agak tertanya tanya pabila membaca lapuran yg mengatakan individu yg kencing pada banner Nik Aziz dan Lim Guan Eng telah ditahan.

Lapuran nye dalam Sinar Harian tadi terlalu ringkas dan hanya Hishamudin berkata.. “suspek itu telah ditahan oleh pihak Polis”, habis crita.

Tidak pula menyebut bila, dimana, siapa dan berapa org yg ditahan. Apa cara statement macam ni…kalau budak sekolah tak buat macam tu. Hanya berkata ditahan saja, macam tadak bukti langsung. Apa orangramai boleh percaya ke kenyataan macam ni? Jawatan menteri..wat malu Amno jer.

Yang lebih confuse nya, mengapa baru sekarang suspek ditahan? padahal kejadian itu sudah berlaku berapa tahun dah?..polis siasat kut mana ye..dalam masa ‘dua’ hari dah dapat dapat ditangkap. Ini pun gara2 gambar Najib dipijak. Dipijak pun baru seminggu, gambar Nik Aziz dikencing dah berapa tahun? tiba2 saja tukang kencing kena tahan…FBI tak gitu.. si-penyembah cat merah yg dikenali pun tak ditangkap lagi..nak tahu betul tak betul dia menyembah cat tangkap dan siasat, payah apa sebab dah dikenal. Kita tak mahulah jika dianggap sebagai ‘syaitan yg dikenali pula’ kan..

Apa apa pun kita tunggu perkembangan nya, bila akan didakwa atau ada ke takde suspek yg dimaksudkan itu.