Orang politik Bukit Payung suka khalwat?

Thursday, July 14, 2011

… rasanya macam sejarah lalu berulang kembali, tak serik serik puak ni. Dalam metro tadi keluar semula cerita ‘lama’ kat Bukit Payung.

Si-anak gadis nya melompat bertempi k tempik bila menyedari ibunya berkhalwat dengan lelaki dalam bilik nya ketika beliau sedang tidur. Ibu nya berusia 41 tahun dan berstatus janda. Berita berita khalwat ni biasalah.. tapi bila dimaklumkan yg orang terlibat itu amat kuat politik dikampung nya maka inilah yg ‘kick’ untuk disiarkan.

Kata nya si-minah ni sering berganti pakwe nya, apatah lagi yg bergelar suami orang. Yang membuat aku buat cerita kat sini bila apabila dalam akhbar terlaris itu berkata “yg perempuan itu org kuat politik di tempat nya”, dan tidak pula menyebut dari parti mana. Rasanya kalau tidak menyebut dari parti mana tu, maka secara otomatik semacam kita tahu dah.. tak ngapalah.

Cuba kalau sebelah pihak pembangkang punya cerita, 14 tahun bunyi lagi.. dan saya tak katalah dari politik mana, berani khalwat beranilah jawab.. orang orang Padang Mengkuang Bukit Payung tahulah agak nya.