Tokoh Agama hanya mahu berdailog bab wahabi dengan wakil yg dilih oleh KDN saja

Tuesday, August 9, 2011


Beginilah kekuatan ulamak tersohor kita, Felo Kehormat Institut Pemikiran dan Peradaban Islam UIA, Dr.Uthmani El Muhammady.

Beliau berkata “saya menolak untuk berdailog, tapi mahu dibuat secara tertutup” apabila di tanya dengan kecewa nya mufti Perlis apabila Dr.Uthmani menolak untuk berdailoig dengan Jawatankuasa Fatwa Negeri.

Beliau hanya ingin untuk berdailog sekiranya dibuat secara tertutup dan ahli ahli yg hadir itu hanya yg dipilih oleh KDN serta JAKIM sahaja. Perbincangan ini mengenai fahaman Wahabi.

Kena wakil yg dipilih sahaja yg hadir kita bimbangkan keselamatan sebab pernah terjadi kebocoran dalam pertemuan sebelum ini.

Hai memilih juga orang nya, si-ulamak kita ni. Perlu dibuat secara tertutup dan wakil wakil yg dipilih KDN sahaja. Lainlah kalau ‘Debat Olok Olok’ baru seronok sendiri.

Kalau ndak berbincang bab agama perlu KDN yg pilih siapa ustaz nya, payahlah. Kita bukanlah berhasrat tak kira siapa semua boleh hadir. Biarlah orang yg berilmu yg turut berasama. Kalau sekadar hanya yg terpilih saja, kita pun faham apa hasilnya.

- megasuria sh