sah 'Muammar Gadhafi' sekarang berada di Bukit Golan

Friday, August 26, 2011

Penternak buaya di dataran Tinggi bukit Golan, Hamat Gader turut merasa tempias kemelut rusuhan di Libya.

Beliau member nama kepada salah se ekor ternakan nya itu dengan nama ‘Muammar Gadhafi’. Walaupun pada mula nya beliau teragak agak untuk meletak nama Gadhafi kepada buaya nya kerana pernah sebelum ini beliau member nama ‘Yasser Arafat’ kepada buayanya, pada tahun 2004 lalu.

…dan buaya itu mati setelah beberapa ketika pemimpin Plastein itu meninggal dunia. "Ia mati beberapa bulan setelah Yasser Arafat meninggal dunia," kata juru cakap Hamat Gader, Meital Dana, kepada akhbar Israel Maariv dalam lapuran dari ABC, semalam , 24 ogos 2011.

Buaya yg dinamakan Gadhafi

Hamat Gader juga merasa bimbang seandaunya buaya itu turut menerima nasib yg sama setelah kejatuhan Gadhafi nanti. Namun begitu beliau juga turut menyediakan beberapa nama lain lagi sebagai pilihan lain kepada reptilian panjang 3 meter itu.

Buaya itu diberi nama Qadhafi karena lahir pada 1975 dan kebetulan pula ketika itu pemimpin Libya tersebut merasmikan bukunya yang terkenal: Green Book.

Hamat Gader uga merupakan peternakan terbesar di Timur Tengah.Beliau memiliki 200 buaya yang berasal dari beberapa Negara lain.

Beliau juga mempunyai buaya yg bernama pemimpin lain, seperti Vladimir Putin dan Silvio Berlusconi, tambah Dana jurucakap nya. Beliau berkata buaya yg bernama Berlusconi jarang berada jauh dengan buaya buaya betina, sambil tersenyum. - edited by matjejakrasul/temp