Tuan Ibrahim, Harussani, Fathul Bari & Dr.Asri duduk semeja rabu ini

Monday, August 22, 2011


Dijangka pertemuan 4 ulama’ ini bakal memanaskan kerusi kerusi di dewan Auditorium Kompleks Kumpulan Karangkraf Shah Akam 24 ogos nanti.

Majlis wacana anjuran Sinarharian itu dijadual bermula 11 pagi kemasukan adalah percuma dan agak terhad, dimana 4 tokoh agama ini bakal membahaskan apakah peranan Ulamak yg terjun ke arena politik sama ada untuk berdakwah atau untuk terus berpolitik.

Tuan Ibrahim Tuan Man yg juga selaku Ketua Penerangan Pas Pusat sebagai ahli panel bersama Mufti negeri Perak Tan Sri Harussani Zakaria dan ulamak muda Umno Ust.Fatul Bari.

Moderator pula digalas oleh Dr.Asri Zainal Abidin, bekas Mufti Perlis.

Nampak nya Tuan Ibrahim bakal berhadapan dengan tokoh muda Umno Ust.Fathul Bari lepasan Al Azhar Mesir itu, dan dijangka mendapat asakan dari Mufti perak.

Tokoh muda Ust.Fathul Bari sebelum ini ‘melonjak’ dengan kekuatan nya yg mempertahankan Datin Rosmah Mansor yg menjadi penaung pertunjukan fesyen Islam,yg banyak bercanggah dengan tuntutan Islam dan merosakan agama yg syumul itu sendiri. Kata nya “Bukan Datin Rosmah yg anjur, beliau Cuma sebagai penaung saja” kata pakar hadith lepasan Al Azhar itu.

Tak banyak bezalah “ei.. saya tak minum arak, saya hanya pemandu saja” begitulah kekuatan ulama’ muda kita, boleh kita nilaikan sendiri.

Jika kita rasa ingin untuk menyaksikan hujah hujah dimajlis ilmu itu, eloklah kita menghadiri nya. Kita pun sedikit sebanyak sudah agak kenal siapa itu Mufti Perak dan Dr.Asri dan Tuan Ibrahim.