Artis yg ngaku Islam akhirnya di cap sebagai 'pelacur'

Thursday, August 4, 2011


Sila Sahin yg mengaku beragama Islam 25 tahun itu adalah berketurunan Turki dan sekarang menetap di Berlin. Beliau yg juga merupakan artis telah menimbulkan kemarahan dari banyak pihak dan pertubuhan pertubuhan Islam.

Baru baru ini beliau telah di ‘copkan’ sebagai ‘pelacur’ dan ‘wanita sundal barat’ oleh masyarakat Islam khusus nya di Eropah apabila tampil berbogel pada kulit majalah Playboy edisi mei 2011.

Sila yg dibesarkan di Jerman itu oleh orang tua berbangsa Turki mula merasa bimbang dengan pelbagai ugutan dalam laman laman di internet. “Dia mesti membayar dengan harga yg tinggi” dengan perbuatan nya terhadap masyarakat Islam kerana telah merosakan nama baik agama ini kata pengirim dalam web.Jihad Watch, lapur akhbar The Sun England.

"Dia mulai sekarang dia perlu berhati-hati” kesatuan umat Islam di Jerman juga menyerukan untuk memboikot Sila Sahin. Kedua orangtua nya dilapurkan tidak gembira dengan kelakuan anak nya itu dan ibunya dikatakan memutuskan hubungan dengan anak nya gara gara dengan 12 gambar nya didalam majalah itu.

Sila, yg juga bintang opera sabun Jerman 'Good Times, Bad Times', pula mengatakan pekara itu riaksi "perbudakan" nya yang berlaku ketika dia masih diperingkat awal.

"Yang ingin saya katakan yg gambar gambar itu ini adalah, 'Girls’, kita tidak harus hidup sesuai dengan aturan yang dikenakan pada kita''," Bertahun-tahun saya berada dalam suasana begini. Pergambaran di majalah Playboy adalah tindakan total pembebasan," katanya dengan bangga. – majera/eramuslim