Cathay Pasific pecat pramugari 'time' bertugas diudara

Sunday, August 14, 2011



Ketua Executive Cathay Pacific Airways John Slosar, dalam siaran media yang diterima hari Sabtu (13/8/2011) kelmarin, menegaskan, pilot dan pramugari yang bercinta di atas pesawatnya dan gambar adegan cinta mereka beredar di internet, sudah bukan lagi kakitangan syarikat penerbangan Hongkong itu lagi.

Keduanya bekas kakitangan itu telah dipecat. "Saya mengesahkan bahwa dua anggota kami yang terdapat pada foto yang disiarkan dalam akhbar berbahasa China baru-baru ini sudah bukan lagi staf kami, " ujar Slosar.

"Sekarang ini kami sedang mengulpan bukti kami dan menyerahkannya kepada Hongkong Civil Aviation Department (CAD). dan kami akan terus bekerja sama selagi diperlukan," tegas Slosar.

Pihak Cathay Pacific memahami orang ramai tidak merasa senang dengan insiden tersebut yang merosak reputasi para staff kabin kami. Pihak kami juga sedang menyiasat dengan tersebarnya gambar gambar tersebut, tambah Slosar lagi.

Slosar member jaminan, sebagai Chief Executive Cathay Pacific beliau akan bertindak tegas dan adil. " jika saya menemukan perilaku yang merosak nama baik majikan kami atau anggota staff kami, kami akan menyiasat dan mengambil tindakan yg perlu.

Kami rasakan inilah tindakan yg tepat diatas perbuatan meerka itu

"Hikmah dari pengalaman ini membuat kami lebih berhati hati tanggung jawab kami dimasa akan datang. - edited by majera teks kompas