HIMPUNAN PEMUDA ISLAM TERENGGANU

Saturday, October 24, 2009


Dewan Pemuda PAS Terengganu akan mengadakan HIMPUNAN PEMUDA ISLAM TERENGGANU (HIMPIT) kali ke 10 akan diadakan hari Khamis, Jumaat dan Sabtu pada 29,30,31 Oktober 2009 di Dataran Tok Guru , Geliga Kemaman.
Pengarahnya, Dr Megat Suhaimi Megat Idrus berkata objektif utama himpunan tersebut bagi menghimpunkan semua tenaga kearah memperkasakan gerakan pemuda bagi meningkatkan semangat..

 
dan daya juang disamping mengerakan kesedaran dan tanggungjawab dengan tugas-tugas kemasyarakatan serta pelbagai aktiviti kemasyarakatan dan dakwah


Program bermula dengan ceramah perdana pada malam tersebut membariskan penceramah terdiri Presiden PAS, YB Tuan Guru Haji Abd Hadi Awang, Ketua Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasaruddin Hassan Tantawi, Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Tuan Haji Mohamad bin Sabu dan Ketua Pemuda PAS Terengganu, YB Ustaz Mohamad Noor Hamzah.

Manakala pada paginya,kata beliau Kuliah Pagi Jumaat akan disampaikan oleh Ustaz Azhar, Pendakwah Tersohor Terengganu akan bersama dengan seluruh peserta himpit serta penduduk sekitarnya dan Perasmian HIMPIT serta pelancaran program “ORANG MUDA GENG KITE” akan dirasmikan oleh Ketua Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasaruddin Hassan Tantawi.

Acara menarik sepanjang masa seperti sukaneka, mini expo, Rawatan Islam percuma, pendaftaran ahli PAS dan Ahli UKJ, pemeriksaan kesihatan percuma, Tayangan Video, klinik motor,pertandingan melukis, pertandingan berkaraoke nasyid serta pertandingan pidato antara kawasan turut diadakan manakala pada malam Konsert Orang Muda Geng Kite bersama Inteam,Renggo ( bekas kumpulan rock), dan Marhaban akan mengadakan persembahan”, katanya lagi.

Bagi yang ingin mengiklankan dalam buku cendermata dan temahan gerai disepanjang program, sila hubungi setiausaha program, ditalian 019-9555209.

Majlis yang menjadi acara tahunan ini, penutupnya dirasmikan oleh Pesuruhjaya PAS Terengganu, Tuan Guru Dato’ Haji Harun Taib.

Oleh:dppkemaman