Ada yang meragui 'ugutan bunuh' itu..

Friday, February 12, 2010


Ekuran dari kes lewat yang masih lagi bermain dipersada maya negara kita, Saiful Bukhari turut membuat satu lapuran polis yang mendakwa telah menerima ugutan bunuh terhadap nya. Ramai juga pihak yang tertanya tanya atau meragui, bagaimana mana pula lapuran yang dibuat itu hanya berdasarkan 'kotak jerit' dalam blog dan facebook Anwar Ibrahim. Untuk teks seterusnya klik tajuk.


Tulisan atau mesej yang terdapat dalam facebook tersebut yang dihantar oleh para pelayar yang masuk ke facebook Anwar itu telah di 'save'kan oleh Saiful dan beliau terus membuat lapuran polis. Anwar berkata yang mana facebooknya dilawati lebihkurang 60 atau 70 ribu pelawat. ada seorang buat catatan (dalam Facebook) dan dalam masa singkat hilang namanya, tetapi dalam masa yang singkat itu dia beri e-mail kepada Saiful bagi saya begitu aneh," jelasnya di lobi Mahkamah Kompleks Kuala Lumpur kelmarin.

Anwar Ibrahim sendiri turut meragui lapuran yang dibuat oleh Saiful ini. apatah lagi pesanan pengunjung di facebooknya hanya tersiar dalam masa yang singkat dan ianya berbeza jika si-penghantar mesej itu membuat emel ugutan serta direct menghantarkan nya kepada beliau. Mungkin juga apabila dalam 'situasi' nya itu beliau perlu mengambilkira setiap sudut apa apa yang berkemungkinan akan berlaku. Entahlah sama ada ini menjadi satu bahan ketawa atau sebaliknya. Kalau hendak menjunjung al Quran pun tidak mengapa.

Kelmarin Saiful Bukhari telah membuat lapuran di balai polis Sentul Kuala Lumpur setelah terbaca pesanan yang dihantar oleh pengunjung di blog dan facebook Anwar Ibrahim. Walau bagaimana pun biarlah pihak polis yang menyiasat dan buat keputusan dan mesej tersebut dikatakan dihantar oleh pelawat facebook yang bernama 'Anaz Zahari'.

Kes pendakwaan beliau terhadap Anwar Ibrahim akan bersambung lagi pada 18hb. ini.

- rompin explorer