Berita Harian semakin positif, tahu memohon maaf

Tuesday, February 23, 2010



Pada 14hb.febuari lalu Berita Harian dengan takzim nya memohon berbanyak banyak kemaafan dari para pembaca nya. Permohonan maaf ini amat dituntut dan merupakan satu perbuatan yang baik.. Mungkin juga Berita Harian mula sudah menunjukan sifat sifat nya baik kebelakangan ini. Ikuti seterus nya.

 

Berita Harian rasa begitu bersalah terhadap pembaca pembaca nya, lantas dengan cepat pihak nya menyiarkan keratan artikel untuk memohon maaf. Agaknya pada tanggapan pihak nya, merasakan macam ‘berdosa’ pula apabila silap menyiarkan keputusan nombor ekor dalam akhbar tersebut baru baru ini.


Setelah menyiarkan keputusan nombor ekor yang tidak betul pihak Berita Harian telah menyusahkan orang ramai khusus nya kepada penagih penagih 4digit’s tersebut. Mungkin juga bimbang dengan para pelanggan akhbar tersebut meragui lapuran keputusan nombor ekor dimasa masa akan datang atau pun bakal menjejaskan jualan nya, maka pihak Berita Harian perlu untuk memantau nya agak tidak berulang lagi

Beginilah kerenah akhbar arus perdana kita, siap pohon maaf akibat tersilap siar keputusan nombor ekor. Seolah olah tidak haram pula dengan perlakuan begitu. Bolehlah menyifatkan pekara ini seiring dengan perbuatan mencuri se ekor ayam untuk dimakan.
Lalu si-pencuri menyembelih ayam tersebut untuk dibuat gulai, katanya jika tidak sembelih binatang ternakan itu, daging yang dimakan itu adalah haram. Mengapa pula beliau tidak terfikir ayam yang dicuri itu juga merupakan satu perbuatan haram.

Mencuri tidak haram tetapi makan daging tidak sembelih adalah haram. Begitulah kes keputusan nombor ekor tadi, hendak jaga tatatertip minta maaf konon nya. Fikir fikirkanlah sendiri.