hacker paling cantik & seksi di dunia

Friday, October 15, 2010


Disebalik kecantikan nya si-jelita ini mempunyai otak yg cerdas dan mampu menghuruharakan para penggiat dan pengguna computer.

Kristina Svechinskaya yg menjadi dalang yg cantik kepada 37 penggodam yg lain dengan menggunakan ‘virus’ sebagai modus nya telah berjaya membawa keluar US$35 juta dari sebuah bank di Amerika Syarikat.

Rakan ‘sekerja’ nya Anna Chapman juga tak kurang kejelitaan nya dan kedua duanya berasal dai Rusia sempat menghebuhkan dunia dengan kegiatan dengan virus 'Zeus Trojan' dan malware sering menggodam computer orang lain.

Kristina Svechinskaya 21 tahun kini di tahan di New York setelah kumpulan mereka secara rahsia mencuri nombor akaun bank dan katalaluan mangsa dan Berjaya mengeluarkan jutaan dollar.

Kekuatan imaging cyber mereka mampu meindahkan akaun orang lain ke akaun palsu ciptaan mereka, sebagaimana yg disiarkan Daily Mail, 13 Oktober 2010 lalu.

Beliau kini bakal dituduh dengan kesalahan itu didapati dengan sabit kesalahan boleh dipenjarakan sehingga 40 tahun.

Svechinskaya yang juga mendapat jolokan nama “hacker paling seksi di dunia” dan kini pihak hakim di Manhattan Preet Bharara berkata “kini tak perlu senjata dan kenderaan, hanya dengan mouse dan kebijasanaan orang sudah boleh mengeluarkan jutaan dollar dari bank”

Menangisla si-cantik mengenangkan nya. – matjejakrasul/daily mail